پویش عزاداری پاکیزه در آران و بیدگل راه‌اندازی شد

کاشان فردا ــ معاون خدمات شهری شهرداری آران و بیدگل از راه‌اندازی پویش عزاداری پاکیزه با هدف رعایت اصول زیست محیطی و بهداشتی در جریان برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم با مشارکت انجمن حافظان محیط زیست این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «علی مهرآبادی» دوشنبه ۲۶ شهریورماه گفت: این پویش دوست‌دار محیط زیست از شهروندان درخواست می‌کند که با رعایت اصول پنجگانه بهداشتی، از تولید پسماندهای نامناسب خودداری کنند.

به گفته مهرآبادی اصول پنج‌گانه شامل اجتناب از توزیع نوشیدنی‌های گرم در ظرف‌های پلاستیکی یکبار مصرف، نظارت بر پاک‌سازی حریم ایستگاه‌های صلواتی، حضور فیزیکی و نظارت فعالان زیست محیطی بر روند اجرای اصول بهداشتی و زیستی محیطی در ایستگاه‌های صلواتی، جلوگیری از سد معبر در زمان‌های پر رفت و آمد و رعایت مسائل بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی است.

معاون خدمات شهری شهرداری آران و بیدگل خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های صلواتی که در این پویش اصول مورد نظر را رعایت کنند، پس از ارزیابی انجمن حافظان محیط زیست از سوی شهرداری تقدیر خواهند شد.

وی با اشاره به سامان‌دهی ایستگاه‌های صلواتی گفت: نزدیک به 80 درصد از ایستگاه‌ها اقدام به دریافت مجوزهای لازم از شهرداری آران و بیدگل کردند و از فعالیت 2 ایستگاه هم به علت نداشتن مجوزهای لازم جلوگیری شد.

مهرآبادی به نصب 10 نماد هنری ویژه آیین‌های عزاداری محرم در سطح شهر آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: این نمادها از سوی هنرمندان کشوری و با دیدی ظریف از ماه عزای امام حسین (ع) طراحی و ساخته شده است.

بیش از 120 هیئت مذهبی در قالب دسته‌های سقایی، سینه و زنجیرزنی و آئین سوگ‌واری ایام شهادت امام حسین (ع) در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.