اصلاح الگوی کشت تنها راه نجات کویر از بحران کم‌آبی است

کاشان فردا ــ فرماندار آران و بیدگل گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی کشت تا کنون با بی‌توجهی همراه بوده که باید به این مهم توجهی ویژه شود.

به گزارش ایرنا، «ابوالفضل معینی‌نژاد» یک‌شنبه ۲۵ شهریورماه در نشست کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی آران و بیدگل بیان کرد: اصلاح الگوی کشت به عنوان تنها راه درآمدزایی کشاورزان و نجات این منطقه کویری از بحران کم‌آبی ضروری بوده و نحوه تحقق آن هم فرهنگ‌سازی است که هر چه زودتر باید آغاز شود.

معینی‌نژاد افزود: کشاورزان این شهرستان با کاشت گیاهان دارویی و کم‌آب‌بر مانند زعفران می‌توانند بیشترین بازدهی را داشته باشند.

وی با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات دامداران منطقه، سیاست کلی دولت در آران و بیدگل را انجام اقدام‌های حمایتی به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و فعال‌شدن دام‌داری های کوچک و متوسط موجود در این شهرستان عنوان کرد.

معینی‌نژاد تاکید کرد: دستگاه‌ها موظف هستند مشکلات بخش کشاورزی و دامداری را در حوزه کاری خود آسیب‌شناسی کنند تا با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود راه‌کارهای عملی برای رفع آن‌ها ارائه شود.

به گفته جمال صمصامی رئیس اداره منابع آب آران و بیدگل، بخش کشاورزی نزدیک به 88 درصد مصرف منابع آبی این شهرستان را به خود اختصاص داده و میزان مصرف این بخش نزدیک به چهار هزار و 500 لیتر بر ثانیه است.

شهرستان آران و بیدگل 14 هزار هکتار باغ و زمین کشاورزی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.