دهکده مهربانی در آران و بیدگل ساخته می‌شود

کاشان فردا ــ رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل از طرح ساخت دهکده مهربانی با رویکرد رفاهی از سوی نیکوکاران در این شهرستان خبر داد.

«حیدر ایمانیان» یک‌شنبه ۱ مهرماه به ایرنا گفت: دهکده مهربانی شامل مجموعه‌ای از سال‌مندان روزانه، توان‌بخشی روزانه، نگه‌داری معلولان ذهنی و مجموعه‌ای رفاهی جهت استفاده توان‌خواهان و عموم مردم در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع خواهد بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ساخت مرحله نخست این طرح در قالب قراردادی به ارزش 12 میلیارد ریال از سوی فردی نیکوکار جنب پارک شادی آران و بیدگل تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

ایمانیان بیان کرد: برای ساخت مرحله دوم دهکده مهربانی شامل مرکز توان‌بخشی روزانه، معلولان ذهنی و مجتمع رفاهی 20 هزار مترمربع زمین از سوی راه و شهرسازی واگذار شده و رایزنی با نیکوکاران جهت مشارکت در این طرح جریان دارد.

وی با اشاره به ساخت مرکزی رفاهی تفریحی در دهکده مهربانی برای استفاده مردم و توان‌خواهان اضافه کرد: بخشی از هزینه‌های جاری مجموعه با بهره‌برداری از این مرکز و درآمدزایی آن تامین خواهد شد.

ایمانیان از خدمت‌رسانی به 2 هزار و 200 نفر در حوزه توان‌بخشی (700 نفر مستمری‌بگیر و 180 نفر در حوزه اجتماعی) اشاره کرد و گفت: برنامه‌های سازمان بهزیستی تنها با اعتبار دولتی تحقق نمی‌یابد و نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم.

به گفته وی، طرح ساخت دهکده مهربانی در شهرستان آران و بیدگل از سال 1395 آغاز شده و هم‌اکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.