2 قاچاقچی چوب تاغ در آران و بیدگل دستگیر شدند

سمند حامل چوب تاغ توقیف‌شده در آران و بیدگلکاشان فردا ـ  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از توقیف یک خودروی حامل بیش از 300 کیلوگرم چوب تاغ و دستگیری 2 متخلف در این شهرستان خبر داد.

رضا شفیعی شنبه ۷ مهرماه به ایرنا گفت: گشت مستمر ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی آران و بیدگل به یک دستگاه خودروی سواری در منطقه «قلعه وزیر» مشکوک‌شده و پس از کمین، 2 متخلف را در حال قطع درختان تاغ مشاهده کردند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت با درخواست نیروی کمکی و بستن جاده‌های منتهی به محل تخلف، پس از دقایقی تعقیب و گریز در نهایت سد‌کردن راه سواری سمند، متخلفان را دستگیر و خودروی حامل چوب تاغ را توقیف کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل پیش‌تر از کشف و ضبط نزدیک به چهار تن چوب تاغ و دستگیری 13 نفر از قاچاقچیان در عملیات جداگانه در سال‌جاری خبر داده بود.

وی با اشاره به اقلیم کویری آران و بیدگل و تاکید بر ضرورت نگه‌داری از جنگل‌های دست‌کاشت جهت جلوگیری از هجوم شن ‌ای روان اظهارکرد: وسعت زمین‌های بیابانی این شهرستان 278 هزار هکتار است و نتیجه عملیات بیابان‌زدایی و نهال‌کاری از سال 1349 تا کنون ایجاد 100 هزار هکتار جنگل دست‌کاشت بیابانی می‌باشد.

به گفته شفیعی، 102 هزار هکتار از وسعت 610 هزار هکتاری شهرستان آران و بیدگل کانون بحران و از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان‌های ماسه‌ای کشور است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.