معرفی 86 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی

دکتر سید علیرضا مروجی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا ـ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از معرفی 86 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی در ۶ ماهه ابتدای سال‌جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر «سید علیرضا مروجی» ضمن تبریک 4 مهرماه (26سپتامبر ) روز جهانی بهداشت‌محیط گفت: در این مدت  10989 مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش قرار گرفت.

وی، انجام 32967 مورد بازرسی از وضعیت بهداشتی و صدور 1257 اخطاریه بهداشتی جهت مراکز متخلف را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه برشمرد.

مروجی اعلام کرد: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی 190 تماس گرفته و مورد را اعلام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن اشاره به نظارت بر ۸ استخر شنای تحت پوشش، 106 مورد بازدید، 455 کلرسنجی و 366‌نمونه برداری میکروبی تصریح کرد: پیگیری نقایص بهداشتی به صورت حضوری و انجام مکاتبات با صدور اخطاریه در این مدت انجام شد.

وی، 867 نمونه‌برداری میکروبی، 144 نمونه‌برداری شیمیائی و 31607 مورد کلرسنجی را از برنامه‌های کنترل کیفی شبکه آب‌رسانی شهری و روستائی عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه، انجام 6344 مورد سنجش با استفاده از وسایل سنجش پرتال محیط، ابزار، وسایل و مواد غذایی،  817 نمونه‌برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایش‌گاه کنترل کیفی مواد غذایی، صدور 5192 کارت معاینه پزشکی جهت شاغلین در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بازدید از 44 مراکز کار با اشعه و انجام «دوزیمتری» از دستگاه‌ها و … را از دیگر فعالیت‌های واحد بهداشت محیط دانشگاه در این مدت برشمرد.

 26 سپتامبر مصادف با چهارم مهرماه روز جهانی بهداشت‌محیط نامگذاری شده‌است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.