همایش سعر آیینی «فروغ اردهال» در مشهد اردهال برگزار شد

همایش شعر آیینی فروغ اردهالکاشان فردا ـ همایش شعر آیینی «فروغ اردهال» با حضور شاعرانی از مجامع ادبی استان‌های قم و اصفهان و انجمن‌های ادبی کاشان، شام‌گاه پنج‌شنبه در سالن اجتماعات مجتمع خورشید اردهال برگزار شد.

در ابتدای این همایش زهرا رسول‌زاده دبیر اجرایی همایش به نمایندگی از سایر برگزار‌کنندگان به مهمانان خوش‌آمد گفت و از پاسخ آنان به فراخوان و حضور در همایش تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه بیش از ۱۵نفر از شاعران از شهرهای دهاقان، گلپایگان، لنجان، و اصفهان و ۳ شاعر از استان قم به همراه شاعرانی از انجمن‌های ادبی کاشان سوگ‌سروده‌‌های خود را در منقبت و سوگ شهادت امام‌زاده سلطانعی بن امام محمد باقر (ع) برای حاضران قرائت کردند.

سخنرانی دکتر «سعید تقدیری» نویسنده و استاد دانشگاه، در مورد انواع ادبی و گونه‌های مختلف شعری با تمرکز بر «شعر آیینی» و تعریف و تبیین وجوه و مختصات شعر آیینی، بخش دیگری از این همایش بود.

در این همایش از استاد «جعفر رسول‌زاده»‌ شاعر آیینی متخلص به «آشفته» به پاس یک‌عمر فعالیت ادبی آیینی و جمع‌آوری بیش از ۱۴۰ مجموعه شعر آیینی و نوحه و سوگ‌سروده تجلیل شد.

تجلیل از حجت‌الاسلام ماشا‌الله صدیقی شاعر، محقق و استاد حوزه و دانشگاه، دکتر سعید تقدیری نویسنده و استاد دانشگاه، حسین معافی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، محمد نظافتی معاون اداره فرهنگ و ارشاد کاشان، حسین صدقی هنرمند گرافیست، دکتر ضیایی مدیریت مجتمع خورشید اردهال و جمعی از شاعران و هنرمندان حاضر، از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در دومین روز برگزاری این همایش ادبی که امروز جمعه ۱۳ مهرماه برگزار شد، شاعران مهمان با حضور در آیین سنتی مذهبی جهانی قالی‌شویان کاشان، ضمن سوگ‌واری عزای امام‌زاده علی‌بن امام محمد‌باقر (ع) از نزدیک در جریان برنامه‌های ویژه این آیین قرار گرفتند.

همچنین شاعران بر آرامگاه «سهراب سپهری» شاعر و نقاش معاصر در کنار بارگاه ملکوتی امام‌زاده علی‌بن امام محمد باقر (ع) حاضر شده و برای روح آن مرحوم فاتحه خواندند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.