۴ سال پیش سرمدیان بدرقه، جاوری معرفی شد، حالا جاوری بدرقه سرمدیان معرفی

کاشان فردا ـ عصر امروز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه آیین بدرقه و معرفی رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان در سالن اجتماعات خانه عامری‌ها برگزار شد، و «مهران سرمدیان» به‌جای «محسن جاوری» به‌عنوان سرپرست میراث فرهنگی کاشان معرفی شد.

مهدی عرشی در کانال تلگرامی «کیوسک کاشان» به حاشیه‌های این آیین پرداخته است:

♦️ «علی‌اکبر مرتضایی قهرودی» سرپرست فرمانداری کاشان در مراسم حضور نداست تا در هنگام معرفی دومین مدیر حوزه فرهنگی کاشان در دو روز گذشته غیبت داشته باشد، تا شاید گویای این مطلب باشد که برخلاف «حمیدرضا مومنیان» فرماندار سابق کاشان توجه به حوزه‌های فرهنگی شهر در اولویت وی نیست.

🔸 «سعید ابریشمی‌راد» شهردار کاشان، که در مدت یک‌سال گذشته، درباره اجرای برخی پروژه‌های عمرانی شهرداری در حریم جهانی باغ فین و محوطه باستانی و ارزش‌مند «آب سفید» اختلافاتی با دکتر جاوری داشت، مانند مراسم تودیع و معادفه رئیس فرهنگ و ارشاد کاشان غایب بود .

🔸«علی رسول‌زاده»، «حسینعلی وکیل»، «سید مهدی ناظم‌رضوی»، «علی هاشمی‌طاهری» و دکتر «علیرضا مفرح» از شورای اسلامی شهر کاشان در این آیین حضور داشتند.

♦️دکتر جاوری در سخنانی با تاکید بر حفظ حریم‌های محوطه باستانی و تاریخی کاشان گفت: بازنگری عرصه و حریم‌های «سیلک» که از بحث برانگیزترین و سنگین‌ترین حریم‌ها در سازمان میراث فرهنگی بود، تصویب آن بیش از سه سال طول کشید که پس از ابلاغ لازم‌الاجرا خواهد بود.

🔸«فریدون اللهیاری» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس و صفاری‌نژاد نماینده مردم حوزه نطنز و قمصر در مجلس موافق انتخاب «سرمدیان» بودند.

🔸علی هاشمی‌طاهری عضو شورای شهر کاشان خطاب به اللهیاری گفت: امیدواریم بودجه و اختیارات لازم را در اختیار رییس جدید میراث فرهنگی کاشان بگذارید.

♦️ «سیف‌اله امینیان» رییس سابق میراث فرهنگی کاشان در سخنانی گفت: اقدامات دکتر جاوری در محوطه‌های باستانی پشتوانه و سابقه ارزش‌مندی برای تاریخ کاشان به وجود آورده است. و سرمدیان برای بازگشت به کاشان ایثار کرده و مسئولیت راحت و بی‌دغدغه خود را در سازمان میراث فرهنگی در تهران رها کرده است.

🔸دفاتر خدمات گردشگری منطقه کاشان با نصب بنری انتخاب «مهران سرمدیان» را به عنوان چهره دردآشنای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کاشان تبریک گفته بودند.

🔹از نکات جالب و شاید بی‌سابقه در بین مدیران کاشان این بود که چهار سال پیش در مراسمی «مهران سرمدیان» بدرقه و «محسن جاوری» بعنوان رئیس میراث فرهنگی کاشان معارفه شد و مجددا مراسم تودیع و معارفه ریاست اداره میراث فرهنگی کاشان در دولت تدبیر و امید بین این دو نفر برگزار شد.

🔸سید مهدی ناظم‌رضوی مدیرکل اسبق میراث فرهنگی تهران، سیف‌الله امینیان و حسینعلی وکیل معاونین اسبق رئیس سازمان میراث فرهنگی و فریدون اللهیاری از پیس‌کسوتان میراث فرهنگی کشور بودند که در این مراسم حضور داشتند.بدرقه جاوری و معرفی سرمدیان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.