نگفتم خبرنگار نداریم، گفتم خبرنگار حرفه‌ای کم داریم

غلامیان مدیر کاشان نیوز در مصاحبه با ابریشمی‌راد شهردار کاشانکاشان فردا ـ مصاحبه اختصاصی کاشان نیوز با سعید ابریشمی‌راد، پس از یک سال از انتصاب ایشان به عنوان شهردار کاشان، عصر سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۹۷ در دفتر شهردار برگزار شد.

ابریشمی‌راد رویکرد خود را در توسعه شهری کاشان مبتنی بر اقتصاد گردشگری عنوان کرد و از رویاهای خود پیش از انتصابش به عنوان شهردار گفت: «یکی از طرح‌های شخصی که در دوره شهرداری پیگیر بودم، معرفی محور امیرکبیر به‌عنوان دروازه تمدن باشد و در محدوده تپه‌های سیلک تا باغ فین یک تونل زیرزمینی به عنوان دالان تاریخ ساخته و ۱۰ هزارسال تمدن منطقه کاشان در آن به نمایش گذاشته شود. این بنا که می‌تواند به‌عنوان یادگاری از هنر معماری معاصر برای آیندگان باشد، نمادی هم از کاشان امروز خواهد بود.»

هرچند به نظر می‌رسد شهردار به این امر واقف است که اجرایی‌شدن این ایده در شرایط فعلی اقتصادی از یک طرف و ساخت تونل زیرزمینی در محدوده سیلک از طرف دیگر رویایی به نظر می‌رسد، و مطالعات بسیاری از لحاظ تاریخی و باستانشناسی نیز می‌طلبد.

شورا کاهنده سرعت بود
ابریشمی‌راد در بخشی از صحبت از موانع پیش‌رو در شهرداری و همراهی شورای شهر عنوان کرد: «سیاست اصلی من مدیریت مشارکتی است و برای اختلاف‌نظرها آماده بودم. اعضای شورا مانع کار ما نبودند اما گاهی کاهنده سرعت بودند.»

به گفته ابریشمی‌راد کیفی‌سازی خدمات شهری، توجه به امور حمل و نقل شهری و توسعه زیرساخت‌های گردش‌گری سه سرفصل مهم برنامه‌های شهرداری کاشان بوده است که تا امروز به نسبت قابل‌قبولی انجام شده است.

هنوز ۲ ماه حقوق معوقه داریم
شهردار کاشان همچنین درباره حقوق کارکنان شهرداری اعلام کرد: «هنگام ورود من به شهرداری کاشان ۲۴/۵ میلیارد تومان معوقات حقوق در شهرداری داشتیم که پرداخت آن تا امروز پیگیری شده و تنها دو ماه حقوق معوقه در شهرداری داریم. این هم به این معنا نیست که کارکنان شهرداری دو ماه است دریافتی نداشتند و آخرین دریافتی حقوق کارکنان نیمه مهرماه بوده است.»

از سیل تا کاشانه زیر تیغ شهردار
تاخیر چندین ماهه شهردار برای مصاحبه اختصاصی، فرصتی فراهم کرده بود تا شهردار کاشان در این مصاحبه دست پر باشد و پاسخ چند سوال را با استناد به گزارش کارشناسان دهد.

در همین راستا گزارش مفصلی از آب منطقه‌ای شهرستان در مورد سیل اردیبهشت‌ماه کاشان و دلایل ایجاد آن ارائه شد و تمهیداتی که برای مقابله با آب‌گرفتگی و سیلاب در پاییز انجام شده بود را عنوان کرد.

گزارش دیگری که شهردار ارایه داد، پژوهشی در میزان رضایت شهروندان از پخش برنامه کاشانه بود. بر اساس این پژوهش که توسط دکتر «محسن نیازی»، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه کاشان انجام شده، میزان رضایت شهروندان از برنامه کاشانه ۷۶ درصد اعلام شده است و اگر نتایج این پژوهش قابل‌قبول نبود، همین هفته برنامه کاشانه را قطع می‌کردم. هرچند در این جامعه آماری میزان بینندگان تلویزیون کمتر از نیمی از شهروندان بودند و درصد آگاهی شهروندان از برنامه کاشانه نیز پایین بود؛»
شهردار تقاضای خبرنگار کاشان نیوز برای انتشار این پژوهش را قبول نکرد و گفت: «من برای اعمال مدیریتم به این پژوهش نیاز داشتم ولی الزامی برای انتشار آن ندارم و هر کس سوالی دارد می‌تواند خودش در این رابطه پژوهش کند.»

فرودگاه تعطیل نیست، پرواز ندارد!
شهردار کاشان در بخش دیگر صحبت‌ها در رابطه با فرودگاه گفت: «فرودگاه تعطیل نیست، اما پرواز ندارد!» او دلیل این امر را افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت بلیط و کاهش استقبال شهروندان عنوان کرد.


پروژه میدانگاه آقا و مجتمع امیرکبیر در قبال بدهی بانک شهر
ابریشمی‌راد در پاسخ به تعیین تکلیف بدهی شهرداری به بانک شهر خبر داد: پروژه‌ هایپرمارکت میدانگاه آقا و مجتمع تجاری امیرکبیر، در قبال ۷۵٪ بدهی با بانک شهر تهاتر شده است و پس از این قرارداد جریمه دیرکرد روزانه بانکی شهرداری متوقف شد و باید اذعان داشت برای اولین‌بار در میان قراردادهای شهرداری و بانک‌ها، ما ۶٪ بخشودگی جرایم گرفتیم که حدودا معادل ده میلیارد تومان است.

نگفتم در کاشان خبرنگار نداریم!
ابریشمی‌راد در بخش دیگری از سخنان خود جمله «در کاشان خبرنگار نداریم» را تکذیب کرده و پس از پخش بخشی از فایل صوتی سخنرانی خود برای خبرنگاران کاشان نیوز اعلام کرد سخنان او جور دیگری تفسیر شده و بر همین اساس توهین‌های بسیاری به او شده است. به گفته ابریشمی‌راد او در نشست روز خبرنگار انتقادی به رسانه‌های کاشان داشته است و گفته رسانه حرفه‌ای در کاشان نداریم و خبرنگار حرفه‌ای بسیار کم داریم.

موضوعات دیگر شهری کاشان مانند هیئت امنای ناجی‌آباد، مدیریت پسماند، بیابان‌زایی و کاشت چمن و گونه‌های گیاهی مناسب اقلیم، زیرگذر کاشان و تعرفه‌های عوارض ساخت هم در این مصاحبه مطرح شد که به تدریج منتشر خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.