برداشت طلای سرخ از مزارع علوی کاشان

روستای علوی بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران کاشانکاشان فردا ـ کشاورزان روستای علوی کاشان حدود یک ماه از اواخر مهر تا اواخر آبان‌ماه به برداشت گل زعفران مشغول هستند.

به گزارش تسنیم، وحیدرضا رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مورد برداشت زعفران در روستای علوی کاشان اظهار داشت: روستای علوی بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در منطقه کاشان است و در حالی‌که  کل مساحت زیر کشت زعفران کاشان ۶۵ هکتار است، نزدیک به 32 هکتار زمین زیرکشت زعفران در این روستا قرار دارد.

تولیدکننده نمونه زعفران در سال‌های زراعی 94 و 95 با اشاره به این‌که این روستا، نحستین منطقه‌ای بود که به تولید زعفران در کاشان روی آورد، افزود: تولید زعفران در روستای علوی از 20 سال پیش آغاز شده است.

رمضانی تولید زعفران خشک در این روستا را 130 کیلوگرم عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های کشت زعفران، مصرف کم آب این محصول است، و با توجه به این‌که کاشان در منطقه‌ای خشک و کم‌آب واقع شده است، بهترین محصول از لحاظ مصرف کم آب و ارزش افزوده بالا است.

وی گفت: کشت و جمع‌اوری زعفران، 70 نفر مستقیم و 150 نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی به‌دنبال داشته است.

از هر هکتار زمین زعفران در دیار علوی حدود 6کیلوگرم زعفران خشک برداشت می‌شود و از هر کیلوگرم گل زعفران 2.5 مثقال زعفران به دست می‌آید.

کاشت پیاز زعفران در اواخر تابستان و قبل از سرد شدن هوا آغاز می‌شود و طبیعت زعفران به گونه‌ای است که در مناطق سردسیر و کوهستانی قابلیت کشت دارد.

علوی در ۲ کیلومتری مشهد اردهال قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.