صادرات محصولات فولادی از آران و بیدگل 10 برابر شد

کاشان فردا ـ  سرپرست فرمانداری آران و بیدگل گفت: صادرات محصولات فولادی از این شهرستان به مقصد سایر کشورها در 6 ماهه نخست امسال 10 برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

به گزارش ایرنا، «اسماعیل بایبوردی» شام‌گاه دوشنبه ۷ آبان‌ماه در حاشیه بازدید از یک مجتمع تولیدی در آران و بیدگل بیان کرد: نزدیک به 40 میلیون دلار محصولات فولادی در 6 ماهه نخست سال جاری از این شهرستان به سایر کشورها صادر شد که این مقدار چهار میلیون دلار ارزآوری داشت.بازدید اسماعیل بایبوردی از فولاد امیرکبیر آران و بیدگل
بایبوردی تک‌محصولی‌بودن را تهدیدی برای صنعت این شهرستان عنوان کرد و افزود: فولاد جزء صنایع مادر محسوب می‌شود که می‌تواند بیش از یک هزار و 200 صنعت و حرفه وابسته را نیز به تحرک وادارد.

 

وی تصریح کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق، صنایع وابسته و پایین‌دستی صنعت فولاد را نیز در آران و بیدگل مستقر کرد.

 

بیش از 20 میلیون تن ظرفیت جدید تولید فولاد خام از رهگذر طرح‌های توسعه‌ای در دست اجراست که تا پایان سند چشم‌انداز 20 ساله این رقم باید به 55 میلیون تن برسد.

 

مجتمع فولاد کویر در این میان تنها واحد واقع در شهرستان آران و بیدگل است که با ظرفیت تولید 350 هزار تن فولاد در سال 1386 راه‌اندازی شد و با فعالیت خط دوم، به ظرفیت اسمی 900 هزار تن در سال رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.