آمريكا و استكبار جهانی در حال احتضار و نفس‌های آخر است

عبدالنبی نمازی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشانکاشان فردا ـ‌ نماينده ولي‌فقيه در كاشان گفت: در اربعین حسینی ملت بزرگ عراق با تمام وجود و اخلاص و ارادت به اهل‌بيت(ع) همه ظرفيت و امكانات خود را به ميدان آورد و وحدت و برادری ملت عراق و ايران را براي جهانيان به‌نمايش گذاشت.

 

به گزارش رسا، عبدالنبی نمازی امروز جمعه ۱۱ آبانماه ۹۷ در خطبه‌های اين هفته نمازجمعه در مصلی بقیةالله‌الاعظم کاشان، 13 آبان را يادآور سه واقعه مهم در تاريخ انقلاب اسلامي ايران دانست و گفت: تبعيد امام راحل در 13 آبان سال 43، قيام دانش آموزان و دانشجويان عليه طاغوت مقابل دانشگاه تهران در سال 57 و تسخير لانه جاسوسی آمريكا در تهران توسط دانشجويان پيرو خط امام، در سال 58 و نام‌گذاری اين روز به نام روز مبارزه با استكبارجهاني سه واقعه مهم تاريخي در انقلاب اسلامي ايران است.

 

وي به تفاوت‌های نظام جمهوری اسلامی و نظام استكباری آمريكا طی 40 سال گذشته اشاره كرد و گفت: بعد از سال‌ها سلطه آمريكا و غرب و انگليس بر دولت و ملت‌هاي مسلمان، با پيروزی انقلاب اسلامي ايران، امروز آمريكا و استكبار جهانی در حال احتضار و نفس‌های آخر است.

 

نمازي همچنين قرن 21 را قرن محاصره مستكبران از سوي مستضعفان جهان دانست و به بخشي از شكست‌هاي استكبار جهانی اشاره كرد و عنوان كرد: شكست‌های آمريكا در مقابله با ملت ايران و افغانستان و عراق، شكست آمريكا در تشكيل خاورميانه بزرگ و تسلط اسرائيل بر كشورهاي اسلامي، شكست آمريكا در سطله آل‌سعود بر ملت يمن و شكست آمريكا در تحريم ملت ايران و تحريم و مقابله با دولت و ملت كوبا از جمله مواردی است كه نشان مي‌دهد آينده جهان از آن اسلام و مسلمانان است.

 

وی با اشاره به سال‌روز شهادت  شهيد محمدحسين فهميده، گفت: امام در پيام خود میفرمايد، رهبر ما آن طفل سيزده ساله‌ای است كه با نارنجك خود را به زير تانك دشمن انداخت و تانك دشمن را منهدم و خود نيز به شهادت رسيد.

 

نماينده ولي‌فقيه در كاشان همچنين با اشاره به سال‌روز شهادت آيت‌الله قاضي طباطبايي امام جمعه تبريز و نماينده امام در استان آذربايجان شرقي توسط منافقين در سال 58 گفت: شهيد آيت‌الله طباطبایی در خطبه‌های نماز عيد قربان پيش‌بيني شهادت خود را كرده و آماده شهادت بود و در همان روز و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسير بازگشت از مسجد از سوی منافقين به شهادت رسيد.

 

وي در ادامه با اشاره به فرارسيدن هفته كتاب و كتاب‌خواني و تبريك انتخاب كاشان به عنوان پايتخت كتاب ایران در سال 97، افزود: نوجوانان و جوانان، طلاب و دانشجويان جوان و دانش‌آموزان بايد توجه داشته باشند اسلام مكتب و آئين كتاب است.

 

نماينده ولي‌فقيه در كاشان در ادامه اربعين امسال را باشكوه و با عظمت‌تر از سال‌های گذشته دانست و افزود: ميليون‌ها انسان عاشق در يك حركت و مانور بزرگ سياسي و جهانی دنيا را شگفت‌زده، مات و متحير و انگشت به دهان كرد و جبهه كفر و نفاق و استكبار از حسادت خفه شدند.

 

وي افزود: در پياده روي اربعين حسيني امسال ملتها، اقوام مختلف مسلمان شيعه و سنی، كرد و ترك، عرب و عجم، غربي و شرقي، زرتشتي و مسيحي و اهل كتاب، اروپايي و آمريكايی و آسيايی همه آمدند و نداي «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» سال 61 قمري امام حسين(ع) را در عصر حاضر پاسخ دادند.

 

نماينده ولي‌فقيه در كاشان گفت: پياده‌روی ده‌ها ميليوني اربعين حسيني با شعار آسمانی نافذ و سازنده و كوبنده، ‹‹حب الحسين يجمعنا›› چشم دشمنان و مستكبران را كه به دنبال اختلاف بين مسلمان هستند را كور كرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.