توجه به حفظ اصالت گلاب از سوی صاحبان صنعت ضروری است

گل محمدی در کاشان
عکس: حسن اسماعیلی

کاشان فردا ـ مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: صاحبان صنعت گلاب باید به اصالت محصول توجه جدی داشته باشند.

 

به گزارش ایرنا، «وحید مفید» پنج‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: اگر به این مهم از سوی دست‌اندرکاران تولید گلاب و عرقیات گیاهی توجه نشود، اصالت گلاب منطقه کاشان از بین خواهد رفت.

 

استفاده نامناسب از سم، کود و حتی آب در کیفیت محصول نهایی تاثیر می‌گذارد
مفید با تاکید بر ضرورت ارتقای سلامت جامعه با توجه به مقوله پیشگیری و عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی سالم بیان کرد: برای برخورداری از غذای سالم باید فرآیند تولید از مزرعه تا سفره زیر نظارت باشد، زیرا استفاده نامناسب از سم، کود و حتی آب در کیفیت محصول نهایی تاثیر می‌گذارد.

 

مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت‌گرفته در برخی کشورها، می‌توان با شرایط خاص در کاشت گل محمدی، میزان مواد موثر در اسانس آن را تا 20 درصد افزایش داد.

 

کاشان با 9 هزار و 500 تن محصول از 2 هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت، بیشترین میانگین تولید گل محمدی در کشور را دارد و سالانه نزدیک به 15 هزار تن گلاب مرغوب و 2.2 تن اسانس طبیعی در یک هزار و 600 کارگاه سنتی و 28 واحد صنعتی این شهرستان تولید می‌شود.

 

شهرت، کیفیت و مرغوبیت فراورده‌های گلاب‌گیری و عرقیات گیاهی کاشان موجب رونق صنعت گردش‌گری به ویژه جذب گردش‌گران خارجی در سال‌های گذشته به این منطقه شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.