بانوی خیر کاشانی ۶۰۰ میلیون تومان وقف جهزیه کرد

علی توسلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشانکاشان فردا ـ رئيس اداره اوقاف و امور خيريه كاشان گفت: یک بانوی واقف خیراندیش کاشانی، سه دانگ از باغ به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان را برای تامین جهیزیه زوج‌های جوان وقف کرد.

به گزارش رسا، «علي توسلي» افزود: «بتول باغچايي» تماميت سه دانگ از ۶ دانگ باغ خود را که در یک باب سوله هم در آن قرار دارد وقف كرد.

توسلي با اشاره به اين‌كه اين بانوي خير خيرانديش کاشاني نيت وقف را براي کمک به نيازمندان تحت پوشش مؤسسه خيريه حضرت موسي بن جعفر(ع) وقف كرده است گفت: ثلث منافع اين وقف را جهت تأمين جهيزيه زوج‌هاي بي‌بضاعت، ثلث ديگر براي تأمين دارو و درمان بيماران بي‌بضاعت و ثلث ديگر را براي کمک به فقرا و نيازمندان تحت پوشش اين مؤسسه خيريه قرار داده است.

به گفته وی، سهم اين موقوفه حدود 714 مترمربع و افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان ارزيابي شده است.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه كاشان يادآور شد: توليت موقوفه تا زمان حيات واقف با خود ايشان بوده و پس از فوت افراد مورد وثوق خود را به عنوان متولي و ناظر معرفي کرده است.

توسلی با بیان این‌که پيش از اين 6 وقف جديد در سال‌جاري به ارزش حدود 2 ميليارد و 700 ميليون تومان با نيت كمك به مساجد، فرهنگي و مذهبي در كاشان به ثبت رسيده بود افزود: اين موقوفه هفتمين وقف شهرستان كاشان در سال‌جاري است که در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه به ثبت رسيد.

شهرستان کاشان داراي ۲۲۸۴ موقوفه و۸۶۶۰ رقبه حاصل خيرانديشي واقفين كاشاني است که از اين تعداد تاکنون ۱۷۲موقوفه از سوي بانوان كاشاني وقف شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.