من اعتقاد دارم خودکرده را تدبیر هست

علی هاشمی‌طاهری در صحن شورای کاشانکاشان فردا – علی هاشمی‌طاهری عضو شورای شهر کاشان، در نشست شنبه ۱۹ آبان‌ماه در نطق پیش از دستور خود انتقادات تندی را متوجه شهردار کاشان کرد و گفت همه باید از مردم عذرخواهی کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کاشان، متن نطق علی هاشمی‌طاهری به این شرح است:

سلام‌علیکم
احتراماً اگر نطق منتخب مردم در جلسه شورای اسلامی شهر را رسمی و قانونی می‌دانید، و آن‌را جنجال‌آفرینی و جو‌ســـازی نمی‌پندارید، می‌خواهم بعد از ۲ ماه سکوت مطالبی را جهت استحضار موکلان خودم در شهر بیان نمایم.

باید اذعان کنم که همه ما باید برای ضعف عملکرد شهرداری کاشان در دوره کنونی از مردم عذرخواهی کنیم.

بعد از یک‌سال فعالیت شهردار کنونی، و شناخت بیشتر شهروندان اکنون نمی‌توان فریاد منتقدان از همه گروه‌ها به عملکرد شهرداری را نادیده گرفت و یا توجیه نمود.

اگر «علی هاشمی طاهری» چند ماه پیش برای ارائه صورت‌وضعیت دقیق بدهی‌های شهرداری اصرار می‌کرد، امروز این درخواست دیرهنگام از زبان دیگر اعضای شورا هم شنیده می‌شود، ولی با وجود این، باز هم شهرداری از اعلام جزئیات بدهی شهرداری طفره رفته و آن را مستمسکی برای سلب مسئولیت خود در خصوص پیگیری اتمام پروژه‌های کلان شهرداری قرار داده است.

واقعاً تا کی باید به بهانه بدهی چند ده‌ میلیاردی شهرداری، شاهد تعطیلی و یا اجرای کُند پروژه‌های شهری باشیم؟ البته شهرداری اخیراً برای اجرای طرح زیرگذر مدخل شهر، تأکید زیادی دارد، طرحی غیرکارشناسی که با مخالفت کتبی چهار عضو شورا و نیروی انتظامی شهرستان و استان مواجه شده است.

طرحی که تا اتمام کامل آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، و متاسفانه برای اقدام اولیه اجرای آن که آزادسازی می‌باشد، تاکنون یک متر آزادسازی املاک صورت نگرفته. ضمن این‌که بیش از هزار اصله درخت که بعضی از آن‌ها ۳۰ ساله می‌باشد، در مسیر ۳ کیلومتری بلوار قطب راوندی – بلوار شهید خادمی – کمربندی و بلوار خلیج فارس تا میدان شهیدان زجاجی از بین خواهد رفت.

حال آن‌که به‌جای این طرح می‌توان پروژه کنارگذر شرقی کاشان را تکمیل نمود، تا تردد خودروهای سنگین را به آن مسیر هدایت کرد.
اصلا آیا درست است با پول این مردم راه عبور و مرور تریلی‌ها و ماشین‌های سنگین دیگر شهرها را در داخل شهر هموار نمود؟

به‌جای آن پروژه عظیم بلوار صنعت به پلیس راه را تمام کنید. صدالبته از شهرداری که حفاری خیابان ۳۰۰ متری امیریه را پرکرد و نتوانست آن‌را به سرانجام برساند، بعید است بتواند چنین طرح سنگینی را اجرا کند.

 آقای رئیس و همکاران محترم شورا! 
شما را به خدا صادقانه به مردم بگویید در این یک سالی که گذشت، اجرای چه طرح و پروژه مهم و کلانی در شهر آغاز شد؟ و یا کدام یک از طرح‌های نیمه‌تمام دوره قبلی تکمیل و به بهره‌برداری رسید؟

طرح‌های کنارگذر بلوار صنعت به پلیس راه، ساختمان جدید شهرداری، باغ موزه دفاع مقدس، بلوار قائم لتحر، بلوار امام خامنه‌ای، محور امیرکبیر، بازسازی و بازآفرینی بافت تاریخی، بلوار مصلی به دانشگاه کاشان، محور حسن‌آباد، پل راوند در جاده مشهد اردهال و غیره در چه مرحله‌ای است؟

شما فرودگاه را عملاً بستید. فرودگاهی که فقط نیم‌درصد بودجه (۲میلیارد) از ۵۰۰ میلیارد تومان شهرداری را به‌خود اختصاص داده و با خون جگر و تلاش‌های بی‌وقفه مسئولین آن، راه‌اندازی شد و باعث شادی و نشاط عموم مردم گردید و باعث آبروی شهر بود و یکی از زیرساخت‌های استان‌شدن کاشان محسوب می‌شد. ولی حالا مردم فقط باید حسرت آن‌را بخورند با چه توجیهی فعالیت آن با توجه به هزینه‌کرد 20 میلیارد تومانی متوقف شد؟

در خصوص پرداخت حقوق پایین کارگران و کارمندان زحمت‌کش و مظلوم شهرداری اعّم از ستاد، سازمان‌ها، فضای سبز و نیروهای خدماتی که خود بهتر از دیگران می‌دانید چهار ماه حقوق معوق واقعاً چه تدبیری شده است تا حق اولیه آنان که دریافت حقوق ماهیانه است حل شود؟

آقای شهردار بفرمایند آیا حقوق خود ایشان نیز به تعویق افتاده است؟ اگر کارکنان ستاد شهرداری، سازمان‌های اتوبوس‌رانی، آتش‌نشانی، فرهنگی ورزشی، فضای سبز، پارک‌ها و پارک‌بان‌ها عقب افتاده خود را از اعضای شورا شهر مطالبه می‌کنند، با آمار کلی وانمود نکنیم که حقوق و دست‌مزد آن‌ها به روز شده است و فقط دو ماه معوقه دارند.

توجیه شهردار محترم برای مشکلات و تعطیلی فعالیت و پروژه‌ها و عقب‌افتادن حقوق پرسنل را داشتن بدهی‌های شهرداری و تعداد زیاد نیرو در شهرداری می‌داند. بر فرض که دلیل قانع‌کننده باشد. مگر ایشان بدون اطلاع از وضعیت موجود شهرداری مسئولیت قبول کرد؟ و پا به عرصه گذاشت؟ اگر ناآگاه آمده‌اند که بدا به حال ما و شهرداری، و اگر آگاهانه آمده‌اند که همین‌طور است خود ایشان در زمان ارائه رزومه و برنامه‌هایش اعلام نمود که از بدهی‌ها و مشکلات شهرداری آگاه و مطلع‌ام و برای مرتفع‌نمودن آن‌ها برنامه و طرح دارم، پس هیچ عذری برای بهانه‌جویی و توجیه مشکلات موجود و یا رکود ملال‌آور پروژهای شهرداری وجود ندارد و ایشان می‌بایست با برنامه مدون خود مشکلات را حل می‌نمود.

آقایان محترم، منتخبین مردم کاشان در شورای اسلامی شهر
متاسفم که می‌شنوم در شهرداری کاشان با چماق اخراج، نیروهای خود را از مطالبه حق و حقوق قانونی‌اشان منصرف می‌کنند و اگر در این بین نیرویی سکوتش را بشکند، در اخراج او تعلل نمی‌کنند.
چنان‌چه یکی از کارگران خود را با ۱۶ سال سابقه کار به‌راحتی و به همین علت اخراج کردند

شهرداری اخیرا اعلام نموده که در دوره قبل بیش از هزار نیرو به شهرداری اضافه شده است، ولی تاکنون هیچ سند متقنی درخصوص ادعای خود مبنی بر جذب این تعداد نیرو ارائه نکرده و دائم از داشتن نیروی مازاد ناله می‌کند و بر تعدیل نیروها به هر بهانه‌ای اصرار می‌کند، اما از سوی دیگر در یک‌سال گذشته افرادی با عنوان مشاور و غیره به بدنه شهرداری اضافه کرده است. چرا کسی پاسخ‌گو نیست؟

آقای رئیس و همکاران ارجمند!
باور کنید بنده نیتی جز اصلاح و سامان‌دهی امور ندارم. واقعیت این است وضعیت شهرداری خوب نیست و در آستانه بحران قرار داریم. بحران جدی است. انگیزه و پویایی از شهرداری رخت بربسته است. وضعیت درآمد شهرداری بسیار نگران‌کننده است. بیایید به‌خاطر سوگندی که یاد کرده‌ایم بر رسالت و بر خدمت به مردم پافشاری کنیم و دسته‌بندی‌ها را در شورا کنار گذاشته و دست از لجبازی‌ها و …. برداریم.

بایستی به صراحت عرض کنم این روند را به نفع شهر بزرگ و نامدار کاشان نمی‌دانم.
بیایید فارغ از همه جناح‌بندی‌ها عملکرد یک ساله شهرداری را ارزیابی کنیم.
وقت آن رسیده که از خواب بیدار شویم و فکری کنیم. ادامه مدیریت شهردار با روش کنونی کاشان را به بن‌بست خواهد کشاند. من اعتقاد دارم خودکرده را تدبیر هست. بیایید تدبیر کنیم مبادا منافع مردم و شهر را قربانی تعصبات حزبی و جناحی خود کنیم، اگر بینی و بین‌الله یقین کرده‌اید که این شهردار توانایی اداره شهرداری را ندارد، به مردم مدیونید اگر در این خصوص تعلل کرده و اقدام نکنید.

حقیر هم هیچ حساسیت و اصراری روی شخص خاصی ندارم. فقط درخواستم این است شهرداری توان‌مند و همه‌جانبه‌نگر بیاید و باعث پیش‌رفت و آبادانی شهرمان شود.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
خادم مردم کاشان علی هاشمی طاهری 12 آبان‌ماه 1397حقوق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.