درآمد ۲۹ میلیارد تومانی کشاورزان کاشانی از برداشت انار

برداشت انار در کاشانکاشان فردا ـ رئیس جهاد کشاورزی کاشان گفت: کشاورزان کاشانی بیش از ۲۹ میلیارد تومان از برداشت و فروش انار درآمد کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، مجید کافی زاده صبح یک‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه اظهار داشت: به‌دلیل سرما‌زدگی درختان، امسال افزون بر 9 هزار و 600 تن انار در کاشان برداشت شده است که این مقدار 60 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

کافی‌زاده متوسط برداشت انار را 20 تن در هکتار در سال‌های گذشته دانست و افزود: با توجه به حوادث غیرمترقبه سال زراعی جاری، این مقدار به 8 تن در هکتار کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که بیش از 1200 هکتار از باغات کاشان زیر کشت انار رفته است تصریح کرد: 9600 تن انار برداشت‌شده که با برداشت این مقدار انار با احتساب هر کیلو  ۳ هزار تومان، بیش از ۲۹ میلیارد تومان نصیب کشاورزان کاشانی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به این‌که بخش مرکزی کاشان دارای بیشترین سطح باغ انار در این شهرستان است گفت: زمان برداشت محصول انار در کاشان با توجه به شرایط آب و هوا از مهر آغاز و انتهای آبان‌ماه پایان می‌یابد.

به گفته کافی‌زاده؛ بازارهای قم و تهران عمده بازار فروش محصول انار کاشان است وعمده این محصول در فین، راوند، طاهرآباد و مشکات برداشت می‌شود.

وی اضافه‌کرد: برداشت انار در کاشان افزون بر 70 هزار نفر ساعت اشتغال‌زایی فصلی به همراه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. خیلی خوب بود و عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.