افزایش ۵۰٪ مسمومیت با گاز منواکسید کربن نسبت به پاییز گذشته

کاشان فردا ـ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان از افزایش حدود ۵۰ درصدی مسمومیت با گاز منواکسید کربن از ابتدای پاییز امسال تاکنون، نسبت به پاییز سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این مرکز دکتر حسین ریاحی افزود: در ماه‌های مهر و آبان سال گذشته جمعا هفت مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن گزارش شده است، این در حالی است که در سال جاری و با شروع فصل سرما این تعداد حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ریاحی بیان کرد: این مسمومیت که بخاطر تنفس گاز خطرناک منواکسید کربن و در اثر استفاده نادرست از وسایل گازسوزی مانند بخاری، آب‌گرمکن، پیک‌نیک و تی با زغال ایجاد می‌شود، اغلب با شروع فصل سرما و در شش ماهه دوم سال رخ می‌دهد.

وی افزود :گاز منواکسید کربن ایجادشده در اثر سوختن ناقص در وسایل فوق و به‌خصوص در موارد انسداد راه خروجی، در محیط اطراف منتشر شده و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

ریاحی اعلام کرد: این گاز سمی به‌خاطر نداشتن هیچ‌گونه طمع، رنگ یا بو در موارد مسمومیت، به «مرگ خاموش» می‌انجامد  و لازم است مردم به محض احساس سردرد، سرگیجه، سوزش چشم، دوبینی، احساس عدم تعادل، تهوع، غش کردن، مشکل تنفسی و یا کاهش هوشیاری با شک به احتمال این مسمومیت با تماس با تلفن امدادی۱۱۵ در خواست کمک نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.