افزایش ۱۵ درصدی ازدواج در آران و بیدگل

کاشان فردا ـ رئیس اداره ثبت احوال آران و بیدگل گفت: ازدواج های ثبت‌شده در هفت ماه گذشته از سال‌جاری در این شهرستان 15 درصد به‌نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

محمدعلی کاشفی دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه در گفت‌و‌گو با ایرنا بدون اشاره به آمار طلاق افزود: 287 واقعه ازدواج در هفت ماه گذشته از سال جاری در آران و بیدگل ثبت شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 250 مورد بود.

وی با اشاره به تولد افزون بر یک هزار نوزاد در این مدت بیان کرد: آمار زاد و ولد در شهرستان آران و بیدگل به نسبت سال گذشته نزدیک به سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس اداره ثبت احوال آران و بیدگل همچنین به کاهش 10 درصدی واقعه وفات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 194 واقعه وفات تا پایان مهرماه ثبت شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 210 مورد بود.

کاشفی یادآور شد: افزون بر 77 هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تا کنون بیش از 46 هزار نفر در این زمینه اقدام کرده‌اند.

وی اعلام کرد: افراد بالای 15 سال می‌توانند در پایگاه اینترنتی www.ncr.ir ثبت‌نام کنند و با مراجعه به یکی از دفترهای پیشخوان دولت یا دفترهای پستی مرحله پیش‌ثبت نام را انجام دهند.

رئیس اداره ثبت احوال آران و بیدگل تصریح کرد: صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها و کاهش هزینه‌های دولت و مردم است که بر اساس هدف‌گذاری‌ها باید تا پایان سال 97 همه واجدان شرایط را زیرپوشش قرار دهد.

رکاشفی اضافه‌کرد: کاهش سو استفاده، شناسایی هویت و امضای الکترونیکی از جمله کاربردهای کارت جدید است و دیگر در آینده نیازی به ارائه اسنادی مانند کارت‌های بانکی، شناسنامه و دفترچه بیمه برای دریافت خدمات نخواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.