همایش ملی «عبدالرزاق کاشانی و عزالدین محمود کاشانی» لغو شد

کاشان فردا ـ مدیر مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان از لغو همایش ملی «عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی» توسط نهادهای خارج از دانشگاه با وجود آمادگی کامل برای برگزاری آن در آبان‌ماه خبر داد.  این همایش ملی قرار بود ۲۳ و ۲۴ آبان‌ماه برگزار شود.

به گزارش کاشان نیوز محمد مشهدی نوش‌آبادی با عذرخواهی از تمامی مدعوین و علاقه‌مندان شرکت در این همایش افزود: لغو این همایش ملی در تاریخ اعلام‌شده خارج از اختیارات دانشگاه کاشان به‌عنوان یک‌نهاد علمی و آموزشی مستقل بود.

مشهدی نوش‌آبادی تصریح کرد: تمام اقدامات لازم برای برگزاری همایش در سطح بالا از جمله دعوت از شخصیت‌های برجسته علمی کشور مرتبط با عنوان همایش، داوری مقالات، انتخاب دعوت‌کنندگان برای ارائه مقاله خود و ارسال دعوت‌نامه برای مدعوین انجام شده بود.

وی افزود: رایزنی‌های لازم برای برگزاری این همایش ملی همچنان ادامه دارد و در مکاتباتی با مسئولان شهر از جمله نماینده ولی‌فقیه،‌ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان توضیحات کاملی درباره موضوع و اهمیت برگزاری آن داده شده است.

مدیر مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان اظهار کرد: دبیرخانه همایش برای چاپ مقالات پذیرفته‌شده ارسالی اهتمام دارد و برای برگزاری این همایش در تاریخی دیگر در دانشگاه کاشان یا حتی در نهادها یا سازمان‌های علمی و پژوهشی خارج از کاشان تلاش خواهد نمود.

مشهدی‌نوش‌آبادی افزود: به مناسبت هفتصدمین سال وفات عبدالرزاق کاشانی مفسر بزرگ قرآن و عزالدین محمود کاشانی و نکوداشت عبدالصمد نطنزی، دانشگاه کاشان از یک سال قبل تصمیم به برگزاری همایشی با محوریت این سه شخصیت دوره ایلخانی گرفت که مراکز حوزوی و دانشگاهی از سراسر کشور به‌عنوان حامیان این همایش در برگزاری هر چه‌ بهتر آن تأکید کردند.

وی تصریح کرد: تأثیر و نقش عبدالرزاق کاشانی در بیان اندیشه‌های شیعه شهرت دارد و مورد توجه زیاد سیدحیدر آملی نخستین عارف رسمی مذهب تشیع در قرن هشتم هجری و شیخ بهایی در دوره صفوی قرارگرفته است و حتی در دوران معاصر، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و آیت‌الله جوادی آملی مرجع تقلید شیعیان اندیشه‌های وی را به زبان و بیان ستوده‌اند.

شایان‌ذکر است پس از اعلام فراخوان همایش ملی عبدالرزاق کاشانی، عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی در اردیبهشت‌ماه سال جاری در نهایت ۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و قرار بود در زمان برگزاری همایش ۱۶ مقاله از سوی محققان و پژوهشگران ارائه شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.