روایتی از نقاشی ویژه «فاطمه حمامی» و اهدا به ستارگان فوتبال

کاشان فردا ـ «فاطمه حمامی» هنرمند توان‌یاب کاشانی است که آثارش دنیا را به تحسین واداشته، تاجایی که صفحه رسمی «لالیگا» در توئیتی با مضمون «فاطمه حمامی ثابت‌کرده با استعداد، شجاعت و عزم، می‌تواند تقریبا بر هر مانعی غلبه کند، سپاس فاطمه» از او تقدیر کرد.

به گزارش تسنیم، فاطمه حمامی نصر‌آبادی، متولد 12 بهمن 1367 در سفیدشهر از توابع آران و بیدگل، دختری است که این روزها به‌شدت مورد توجه کاربران دنیای مجازی قرار گرفته است.فاطمه حمامی در آغوش مادرششاید به این جهت که با وجود معلولیت 85 درصدی جسمانی که محدودش کرده است، شاه‌کارهای نقاشی خلق می‌کند که هر بیننده‌ای را به تحسین یک اراده و انگیزه قوی وامی‌دارد. از آنجا که خانم حمامی امکان صحبت کردن طولانی را ندارد، مادر او پاسخ‌گوی سئوالات ما شد.

از چه زمانی متوجه استعداد نهفته فاطمه در نقاشی شدید؟
فاطمه از 3 سالگی آموخت از پاهایش به جای دست استفاده کند. زمانی که به همراه خواهر دوقلویش به مدرسه رفتند، معلم کلاس اول دبستان متوجه استعداد او در نقاشی شد و از 8 سالگی نقاشی‌کشیدن را شروع کرد. اما فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۸۳ و در سن 16 سالگی زیر نظر «سعید بوجار آرانی» که آن زمان در اداره ارشاد اسلامی آران و بیدگل مشغول به کار بود و خود دستی بر آتش هنر داشت، آغاز کرد و به مدت 10 سال ادامه یافت.

از سال 1392 «مهدی رعیتی» هنر پرتره‌نگاری را به او آموخت و این‌گونه فاطمه پرتره‌هایی از رونالدو، مسی، آنتونه گرزسین، علی دایی، علی کریمی، فرهاد مجیدی و بسیاری دیگر از ورزش‌کاران و هنرمندان سینمای داخلی و خارجی را با پاهایش ثبت کرد.

فاطمه حمامی در کنار پرتره رونالدوتا به حال موفق به برگزاری نمایش‌گاه داخلی یا خارجی شده‌اید؟
بله در برج میلاد و ایستگاه امام خمینی(ره) مترو تهران، خانه بروجردی‌ها در کاشان و همچنین نمایش‌گاهی گروهی از آثار معلولان شهر آران و بیدگل، آثارش به‌نمایش در آمده است. در کنار منزل خود نیز نمایش‌گاه دائمی کوچکی برپا کرده‌ایم و در تلاش هستیم آن‌را گسترش دهیم اما متاسفانه به‌دلیل مشکلات مالی تا به امروز قادر به برپایی نمایش‌گاه در کشورهای خارجی نبوده‌ایم.

همکاری مسئولان در توسعه و سهولت کار فاطمه چه میزان بوده است؟
متأسفانه بسیار کم بوده است. اخیرا پدرش موفق به خرید قطعه زمینی جهت احداث گالری مناسبی برای فاطمه شده‌ و شهرداری نیز قول همکاری داده‌است. اما من گله دارم از شهردار که تنها حرکتش در این زمینه شعار است و عملی صورت نمی‌گیرد.
فاطمه ظرفیت بالقوه‌ای است که اگر بالفعل شود، آورده‌های بسیاری برای شهر و کشورش خواهد داشت.

چگونه در سطح بین‌الملل مطرح شدید؟
فاطمه علاقه وافری به ورزش فوتبال دارد. دوست دارد. مسئولان شرایط حضورش در ورزش‌گاه و تماشای بازی تیم ملی را فراهم کردند. شدت علاقه‌اش به فوتبال سبب شد پرتره هایی از کریستیانو رونالدو، و لیونل مسی، را به‌تصویر بکشد؛ سپس با کمک دوستان برای لالیگا فرستاد. این عمل مورد تقدیر و تحسین قرارگرفت تا جایی که صفحه رسمی لالیگا در توئیتی با مضمون: ” فاطمه حمامی ثابت کرده که با استعداد، شجاعت و عزم، شما می توانید تقریبا بر هر مانعی غلبه کنید، سپاس فاطمه» از او تشکر کرد؛ اتحادیه فوتبال لالیگا لباس رسمی رئال مادرید را با نام خودش، برایش فرستاد؛ بعدها گزارشات و مصاحبه‌های Elmundo اسپانیا و اسپوتینگ روسیه نیز بر شهرتش افزود. در کنار همه این اتفاقات فاطمه توسط پروفسور یانگ هون کواک کره‌ای به عضویت افتخاری سازمان شهروندان جهانی نایل شد.

 آرزوی فاطمه به عنوان هنرمند چیست؟
فاطمه روی نقاشی‌هایش بسیار حساس است، تمام تمرکز خود را روی کارش می‌گذارد تا جایی که گاهی بر سلامتی‌اش نیز تاثیر می‌گذارد. بزرگ‌ترین دغدغه‌اش تهیه مکانی مناسب برای نمایش هرچه بهتر آثارش برای عموم است. چرا که آرزویش این است که چهره‌ای جهانی شود و در این راه از مسئولان ذی‌ربط تقاضای یاری دارد.

او نوشته زیر را با پایش نوشت و به همه ما یاد داد که چگونه باید عاشقانه زیست…پانوشته‌ای از فاطمه حمامی هنرمند توان‌یاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.