پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان رونمایی شد

پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشانکاشان فردا ـ پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش تسنیم پوستر «جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان» که از 9 آذرماه در کاشان آغاز می‌شود، در قالب تبلیغات شهری و در فضای مجازی به‌منظور اطلاع‌رسانی عموم مردم به‌ویژه هنرمندان عرصه تئاتر به‌نمایش درآمد.

طراح این پوستر با بیان این‌‌که به‌منظور گام‌برداشتن در عرصه هنر و فرهنگ مردم کاشان اقدام به طراحی این پوستر کرده است، یادآور شد: ایده اصلی شکل‌گرفتن پوستر از صورتک‌ها که بیشترین کاربرد را در بین مردم به‌‌یژه اهالی هنر تئاتر دارند گرفته و سعی شد با توجه به وجود حالت خنده و گریه این پارادوکس تلخ و در عین حال زیبا به تصویر کشیده شود.

«حورا سایه‌کویی» گفت: در طراحی پوستر المان‌های پائیز، خزان، میوه‌های پائیزی، قاصدک و یا نشان تئاتر که واضح‌ترین آن وجود صورتک ماسک‌گونه‌ای به رنگ سفید گچی در فضای تاریک، سیاه و وهم‌آلود سن نمایش است به‌گونه‌ای در کنار هم قرارگرفته که هویت بصری در تصویر طرح را تکمیل کند.

این کارشناس گرافیک خاطرنشان کرد: در طراحی پوستر سعی شد با توجه به اهمیت منطقه جغرافیای کاشان و بنابر وجود نشانه‌های بصری موجود از نقش و نگار یکی از کاشی‌کاری‌های مسجد آقا‌بزرگ بهره‌برداری شود به گونه‌ای که گل‌ها، پیچ‌و‌خم‌ها و حتی انتخاب رنگ‌ها بر اساس نقش اصلی کاشی‌کاری این مسجد فاخر است.

سایه‌کویی در ادامه به انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران اشاره و افزود: برای معرفی این افتخار و المان بصری از کتاب در طراحی پوستر استفاده شد به‌گونه‌ای که در عین حال به تعادل اجرا و عناصر اصلی پوستر نه‌تنها خللی وارد نکرد بلکه طرح نیز کامل‌تر شد.

لازم به ذکر است برای طراحی پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان 18 مدل از 7 طراح کاشانی و تهرانی به کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره ارائه شد که ستاد جشنواره در نهایت از بین طرح‌های رسیده در مورد طرح حورا سایه‌کویی به اجماع رسید.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، از جمعه 9 آذرماه آغاز به‌کار می‌کند و تا 15 همین ماه ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.