بدهی ۷۰ میلیاردی دانشگاه زمان تحویل، الان صفر است

عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشانکاشان فردا ـ اکرم باقری / رئیس دانشگاه کاشان تصریح کرد: همایش «ملا عبدالرزاق و عزالدین محمد کاشان و شیخ عبدالصمد نطنزی»، لغو نشده است، بلکه در فرصت مناسبی در دانشگاه کاشان برگزار خواهد شد.

عباس زراعت پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۳ آذرماه ۹۷ در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنکار مشکات آنلاین که چرا همایش «ملا عبدالرزاق کاشانی» با وجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برگزار نشد،اعلام کرد: این همایش به دلیل برخی اتفاقات در تهران که منجر به شهادت و زخمی‌شدن چند مامور نیروی انتظامی شد، با صلاح‌دید مراجع امنیتی فعلا به تعویق افتاده است و در زمانی مناسب برگزار خواهد شد.

زراعت در پاسخ به پرسش دیگری در مورد پافشاری نماینده‌ی کاشان برای استیضاح وزیر علوم به‌دلیل عدم تغییر رئیس دانشگاه کاشان گفت: یکی از علت‌هایی که وزیر روی این قضیه ایستاده و می‌گوید کوتاه نمی‌آیم حتی اگر استیضاح شوم، این است که دانشگاه کاشان یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور است که در چند سال اخیر رشد زیادی را در آن شاهد بوده‌ایم. زمان تحویل گرفتن رتبه دانشگاه 24 و در بین دانشگاه‌های علمی جامع کشور 17 بوده و اکنون به رتبه 9 کشوری ارتقاء یافته است و در رتبه‌های بین‌المللی نتایج خوبی به‌دست آورده‌ایم.

وی، با اشاره به كسب رتبه نخست دانشگاه كاشان در سال 2019 از سوي نظام رتبه‌بندی تايمز در بين دانشگاه‌های جامع كشور گفت: این دانشگاه همچنین از لحاظ نظام رتبه‌بند تايمز در حوزه مهندسی رتبه نخست کشور، و رده سوم (300 تا 400) جهانی و در علوم پایه رتبه نخست کشور و در جهان رده چهارم (400 تا 500) را کسب کرده‌است.

به گفته وی دانشگاه کاشان در یک‌ماه گذشته در تمام شاخص‌های کلی، رتبه نخست بین دانشگاه‌های جامع كشور را به‌دست آورد و جزو 500 دانشگاه برتر جهان شناخته شد.

رئیس دانشگاه کاشان تاکید کرد: اگر دانشگاه به این روند پیشرفت علمی، ادامه دهد، می‌تواند کاشان رابه یک منطقه بزرگ بین‌المللی تبدیل کند. دانشگاه موقع تحویل به ما 70 میلیارد بدهی داشت و اکنون این بدهی نزدیک صفرشده است. هم‌چنین تنها دانشگاهی بودیم که در 4 سال اخیر 100درصد تخصیص خود را گرفتیم و امسال که بودجه‌ی این دانشگاه به مجلس رفت، بالاترین رشد یعنی21 درصد داشت و این در حالی است که میانگین دانشگاه‌های کشور 5-6 درصد است.

رئیس دانشگاه کاشان در عین حال تاکید کرد دانشگاه مکان علمی و تخصصی است و نباید بحث‌های سیاسی رادر آن دخالت داد. ما در تمام برنامه‌های خود از آقای ساداتی‌نژاد دعوت کرده‌ایم.

پارك علم و فناوری 
رئيس دانشگاه كاشان گفت: این دانشگاه تنها دانشگاه خارج از مرکز استان است که مجوز تاسیس پارك علم و فناوری دریافت کرده و راه‌اندازی این پارک، عامل اشتغال‌زایی فراوان است و در حالی که در پارک علم و فناوری برای ایجاد هر شغل 40 میلیون تومان هزینه می‌شود، این هزینه در صنعت 10 برابر است.
زراعت اعلام کرد: در طول یک هفته به مناسبت روز دانشجو مناظره‌ها، گفت‌وگو و کرسی‌های آزاد اندیشی در این دانشگاه برگزار شد.
وی تاکید کرد: دانشجو باید مسائل اخلاقی، صداقت در رفتار و گفتار، تقوا و ساده‌زیستی، شجاعت، نقد و پرسش‌گری و رفتار صحیح اجتماعی را در خود تقویت کند.
رئیس دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: وقتی دانشگاه اول است که مردم حضور آن را سر سفره احساس کنند و بتواند بی‌کاری را از بین ببرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.