نشست خبری نماینده چه بازخوردی داشت؟

نشست خبری نماینده کاشان و آران و بیدگل کاشان فردا ـ نشست خبری نماینده کاشان و آران و بیدگل، یک‌شنبه ۱۸ آذر‌ماه بدون اطلاع‌رسانی انجام شد، و تنها چند نشریه هم‌سو به‌صورت گزینشی به این نشست دعوت شدند.

این نشست خبری اگرچه از اهمیت خاصی برخوردار نیست، اما برای نماینده یک شهرستان که خود را اصولاً باید نماینده همه کشور بداند، پنهان‌کردن نشست خبری شایسته نیست، آیا این پنهان‌کاری بی‌اعتقادی به رسانه‌های مستقل تلقی نخواهد شد؟

برنامه‌های تبلیغاتی دفتر ساداتی‌نژاد مانند اقدام اخیر در مورد کشت بادام‌کوهی که ابداع تازه‌ای نیست، با اصرار به نام «جشنواره» مکرر و به‌صورت گسترده پوشش خبری داده می‌شود، و بارها نیز برای اشخاص ازجمله نگارنده ارسال شده.اما خبر نشست مطبوعاتی آقای ساداتی‌نژاد منتشرنشده و تنها برای اشخاصی خاص فرستاده شده‌است و وقتی از یک شخص مسئول در دفتر نماینده کاشان علت عدم اطلاع‌رسانی را پرسیدم، حضور نیافتن در جشنواره کاشت بادام‌کوهی را علت عدم اطلاع‌رسانی و دعوت به نشست خبری بیان کرد. این در حالی است که درخت‌های پرتعداد دست‌کاشت بادام‌کوهی که نزدیک ۳۰ سال سن دارند، در برزک، مرق، نیاسر و… شاهدی بر خلاف‌بودن این مدعا است.

احساس می‌شود هدف اصلی از عدم اطلاع‌رسانی درگیرنشدن با سؤال‌های مطرح در افکار عمومی است. وقتی در یک نشست خبری خبرنگاری از دیدگاه نماینده در ارتباط با فقاهت و اصول دین می‌پرسد، سؤال‌کردن از دخالت در تعویض مدیران شهری و … مسلماً قابل‌تحمل نیست!

اگرچه کاشان نیوز با ۴ خبرنگار در نشست خبری ۱۸ مرداد در دفتر نماینده، که حتی به دو نفر از آن‌ها اجازه طرح سوال داده نشد، شرکت کرد، به گفته یکی از نزدیکان آقای ساداتی‌نژاد مطالب منتشره از آن نشست از جمله کامل‌ترین گزارش از آن جلسه بود اما خبر برگزاری نشست خبری اخیر را برای کاشان نیوز ارسال نکردند.

به نظر می‌رسد اتفاقات اخیر و نحوه سؤال و پرسش خبرنگاران کاشان نیوز در جلسه قبل باعث عدم اطلاع‌رسانی برای جلسه اخیر شده است.

گذشته از آن، در نشست خبری ۱۸ مرداد‌ماه، ساداتی‌نژاد در برابر خبرنگاران حاضر خطاب به مدیر روابط عمومی خود گفت: به کاشان نیوز وقت برای مصاحبه بدهید، اما تاکنون هیچ‌گونه تاریخی برای این گفت‌وگو اعلام نشده است. مصاحبه‌ای که مسلماً در اوایل دوره مؤثر و مورد درخواست کاشان نیوز بوده و گمان می‌رود این تعلل عمدی است و احتمالاً در زمانی نزدیک به زمان انتخابات ممکن است این درخواست اجابت شود!

بارها شنیده‌شده که اطرافیان آقای ساداتی‌نژاد از نقدهای کاشان نیوز اظهار ناخرسندی کرده و این نقدها را با اهداف سیاسی رقبای سادات‌نژاد مرتبط می‌دانند، در حالی‌که کاشان نیوز به‌عنوان یک رسانه خبری عمومی وابستگی و تعلق‌خاطر به هیچ جناح و دسته و گروهی ندارد.

مسلماً این شکل برخورد با یک رسانه، لطمه‌ای به رسانه وارد نمی‌کند و تنها باعث می‌شود جایگاه نماینده شهرستان لطمه ببیند.

اگرچه عدم اطلاع‌رسانی برای رسانه‌ای که باید هزینه‌های رفت‌وآمد، تنظیم خبر، ویرایش، پیاده‌سازی صوت و هزینه کاغذ و چاپ و یا دامنه و هاست را از جیب شخصی بپردازد، وقتی سودی برای جامعه ندارد، ضرری هم برای رسانه نخواهد داشت، ولی می‌تواند سندی برای نشان‌دادن عدم تحمل آقای دکتر ساداتی‌نژاد نسبت به منتقدان ارزیابی گردد.

گذشته از همه موارد فوق سؤال مهم این است که هدف از برگزاری یک نشست خبری چیست؟ چند خبر از نشست خبری دیروز از چند رسانه‌ منتشر شد؟ بازخورد این نشست خبری با حضور خبرنگاران منتخب و گزینشی چیست؟

وقتی خبرنگار سی‌ان‌ان که در جریان نشست خبری رئیس‌جمهور آمریکا، پس از انتخابات میان‌دوره‌ای مورد انتقاد او واقع شده بود، و چند روزی از ورود به کاخ سفید منع شد، رسانه‌های ایران بخصوص رسانه‌های اصول‌گرا زبان به طعن وی گشودند، اما چرا با این دیدگاه در کشور و شهر خودمان بین رسانه‌ها تبعیض قائل می‌شویم؟
کاشان نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.