دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه تئاتر کاشان

کاشان فردا ـ وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی صبح امروز پنج‌شنبه ۲۲ آذرماه ۹۷ و پس از آیین گشایش گذر فرهنگ و هنر کاشان، از خانه تئاتر کاشان بازدید کرد .

مدیرعامل خانه تئاتر کاشان در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌ی هنرهای نمایشی کاشان گفت: با برگزاری انتخابات سال ۹۵ شورای تعزیه‌ی کاشان تشکیل شده و این شورا یکی از فعال‌ترین تشکل‌ها در حوزه تعزیه است و در حال حاضر در این حوزه ۱۴ گروه ثبت‌شده داریم و آیین‌نامه ی شورای تعزیه نیز در حال تدوین در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان است .

محمد نظافتی افزود: از بین گروه‌های نمایشی شهرستان، تا کنون ۵ گروه موفق به ثبت و اخذ پروانه‌ی فعالیت از مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنک وارشاد اسلامی شده‌اند که پس از ثبت پنجمین گروه، اقدامات نخستین برای تاسیس انجمن نمایش کاشان صورت گرفته که به‌زودی و پس از برگزاری انتخابات؛ این انجمن در کاشان ایجاد خواهد شد.

وی اعلام کرد: شعبه‌ی بنیاد فردوسی در کاشان نیز با حضور دبیرکل بنیاد مذکور تشکیل‌شده و مشغول فعالیت می‌باشد.

نظافتی به مسائل و مشکلات هنرمندان تئاتر از جمله نداشتن فضایی مناسب برای تمرین و اجرا اشاره کرد و افزود: تجهیز پلاتوهای خانه‌ی تئاتر و برنامه‌ریزی مسائل آموزشی این حوزه با همکاری مرکز هنرهای نمایشی می‌تواند باعث تسهیل و توسعه فعالیت‌های نمایشی کاشان شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در خانه تئاترکاشان؛ در خصوص پی‌گیری مشکلات هنرمندان و خانه تئاتر اعلام آمادگی کرد و قول مساعد دادد که به‌زودی «شهرام کرمی» مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به کاشان سفر کند.

سیدعباس صالحی همچنین در خصوص پی‌گیری مسائل مربوط به مکان خانه‌ی تئاتر کاشان قول مساعد داد.

در این بازدید؛ علی‌اکبر مرتضایی فرماندار کاشان هم ضمن حمایت از فعالیت‌های هنرمندان کاشان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست حمایت‌های بیشتر و جدی‌تری کرد و قول داد موارد مذکور را پی‌گیری کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.