سرما و باران برای آخر هفته دشت کاشان

سرما و بارش در کاشانکاشان فردا ـ رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: سامانه بارشی که فعالیت آن از مناطق غربی و جنوبی استان آغاز شده، در روزهای پایانی هفته جاری به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی کشیده خواهد شد.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: نقشه‌های هواشناسی بیان‌گر گذر موج ناپایداری از بعدازظهر چهارشنبه بر آسمان دشت کاشان است که بر این اساس افزایش ابر و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در تحلیل نقشه‌های هواشناسی، روز چهارشنبه بیشترین و کمترین درجه دما به ترتیب 12 و صفر پیش‌بینی می‌شود که در شمال دشت کاشان هوای ابری با بارش پراکنده و در بخش‌های قمصر، نیاسر و برزک بارش برف قابل انتظار است.

ارغوانی تصریح کرد: بنا به نقشه‌های هواشناسی، پدیده غالب روزهای پنج‌شنبه و جمعه دشت صاف تا کمی ‌ابری همراه با کاهش‌ محسوس‌دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به کم‌سابقه‌بودن خشک‌سالی سال آبی گذشته تأکید کرد: با وجود بارش‌های مطلوب، عواملی همچون زمین بدون رطوبت، جذب بارش‌ها به زمین و تبدیل‌نشدن آن به روان‌آب و سردی هوا موجب کم‌تأثیرشدن بارندگی‌ها بر منابع آب شده است.

ارغوانی گفت: با توجه به ناچیزشدن منابع آب، افزایش بارندگی‌ها در برهه‌ای از زمان به‌معنای تمام‌شدن دوران خشک‌سالی و تقویت منابع آبی نیست، بنابراین رعایت تمام الگوهای کاهش مصرف آب در تمام فصول سال ضرورت دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.