استحصال نخستین ماهی خاویاری در استان اصفهان

استحصال نخستین ماهی خاوری در استان اصفهان در آران و بیدگلکاشان فردا ـ کشاورز و بهره‌بردار آران و بیدگلی پس از هفت سال تلاش بی‌وقفه، موفق شد نخستین ماهی خاویار استان را در دل کویر استحصال کند.۰۴

به گزارش صداوسیما؛ مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: مهدی آزادپور کشاورز سخت‌کوش آران وبیدگلی انحصار تولید ماهیان خاویاری در دریای خزر را شکست.

بیشتر بخوانیم:
+
آغاز مطالعات و مکان‌سنجی پرورش ماهی آرتیمیا در آران و بیدگل

حسین فتاحی افزود: آزادپور پس از ۷ سال تلاش پیاپی، در مزرعه غول‌آباد این شهرستان، با ایجاد دریاچه مصنوعی و پرورش ماهی خاویاری در آب شور، در اقدامی قابل تحسین موفق شد از این ماهی خاویاری با ۶۲ کیلوگرم وزن، بیش از پنج کیلوگرم خاویار استحصال کند.

مهدی آزادپور مجری طرح پرورش ماهیان خاویاری کویر آران و بیدگل هم گفت: این مرکز از سال ۹۰ با هدف تولید و اشتغال‌زایی و همچنین ارزآوری برای منطقه و کشور آغاز به کار کرد.

وی گفت: به‌دنبال کاهش ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر، و ضرورت جایگزینی طرحی برای جبران این کمبودها، اقدام به پرورش ماهیان خاویاری در این مرکز شد و در حال حاضر ۲۰۰ ماهی خاویاری در این مرکز وجود دارد که نخستین آن به وزن ۶۲ کیلوگرم به ثمر نشست.

آزادپور گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در کویر با روشی ابتکاری، سامانه‌ای طراحی و تعبیه شده که آب را در استخر به گردش می‌اندازد و دوباره به چاه بازگشته و با تصفیه دوباره به استخرها باز می‌گردد و در نتیجه از هدررفت آب جلوگیری می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.