نرخ بازدید از ابنیه تاریخی در سایر کشورها ۵۰ برابر ایران است

باغ فین کاشانکاشان فردا ـ  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان از پیشنهاد تغییر مدیریت باغ فین کاشان به صورت هیئت‌امنایی خبر داد.

نعمت‌الله اکبری در حاشیه سفر خود به کاشان، در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که به موضوع بازآفرینی شهری طی دو سال اخیر به طور ویژه پرداخته شده است، تصریح کرد: هر استان که بتواند طرح‌های مناسب برای جذب بودجه در بافت فرسوده استان خود ارائه کند، بودجه بازآفرینی شهری به آن استان تعلق می‌گیرد.

وی این موضوع را یک فرصت برای مدیران استانی دانست و افزود: در موضوع بافت‌های تاریخی پیشنهاد شده است از محل دخل و خرج آن بناها، به بازسازی و نگه‌داری ابنیه تاریخی پرداخته شود.

اکبری از ارائه پیشنهاد اداره ابنیه تاریخی به صورت هیئت‌امنایی خبر داد و ابراز داشت: پیگیری در خصوص اداره هیئت امنایی ابنیه تاریخی همت مسئولان به‌خصوص مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی را می‌طلبد تا به نحوی برخی از ابنیه تاریخی به این طریق اداره شوند.

وی ضمن انتقاد از پایین‌بودن نرخ ورودی بازدیدکنندگان ابنیه تاریخی گفت: این میزان نرخ ورودی برای بازدید از ابنیه تاریخی در سایر کشورها به ۵۰ برابر میزان نرخ ورودی در کشور ایران می‌رسد و بر همین اساس تجدیدنظر در ارتباط با این موضوع را می‌طلبد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.