برخورد با ۴۶ متخلف حوزه محیط زیست در کاشان

حسین خادمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشانکاشان فردا ـ رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از برخورد با ۴۶ متخلف حوزه محیط زیست این شهرستان طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: ۳۰ واحد آلاینده در کاشان شناسایی شده است.

حسین خادمی در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که چندین پارامتر در آلودگی هوا تاثیرگذار است، افزود: صدور مجوز به صنایع با کمترین آلایندگی نمونه‌ای از اقدامات پیشگیرانه است و از این مهم‌تر آموزش به‌خصوص در سطح مدارس است.

خادمی با بیان این‌که طرح آموزش در مدارس از سال ۸۷ با ۳۰ مدرسه کار خود را آغاز کرد و امروز به ۱۶۰ مدرسه افزایش یافته و ۱۵ هزار دانش‌آموز تحت آموزش قرار می‌گیرند و برای هر مدرسه نیز دو مربی در نظر گرفته شده است و کاشان بیشترین میزان آموزش در استان اصفهان مخصوصا دانش‌آموزان را به خود اختصاص داده است.

۳۰ واحد آلاینده طی سه ماهه سوم سال در کاشان شناسایی شده است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان اعلام کرد: طبق آخرین آمار گرفته‌شده در پاییز گذشته  ۳۰ واحد آلاینده در کاشان شناسایی شده است. این لیست مدام در حال تغییر است چرا که برخی واحدهای آلاینده با پیگیری‌ها، رفع آلایندگی و پرداخت جریمه از لیست خارج می‌شوند.

وی در مورد نمایش‌گر شاخص آلایندگی میدان ۱۵ خرداد توضیح‌داد: این دستگاه زمانی نصب‌شده که نرم‌افزاری جهت نمایش شاخص آلایندگی وجود نداشت، اما امروزه نرم‌افزار نمایش شاخص آلایندگی قابل نصب بر روی تمامی گوشی‌ها وجود دارد و بر همین اساس تعمیر این ایستگاه صرفه اقتصادی ندارد، اما با این وجود مکاتباتی با محیط زیست استان جهت تعمیر آن صورت گرفته است.

خادمی با بیان این‌که آلوده اعلام‌کردن یک صنعت فرآیند مختلفی دارد، ابراز داشت: نقص فنی و اتفاق‌های لحظه‌ای به منزله آلوده‌بودن صنایع نیست و بر همین اساس اگر صنایعی آلوده مشخص شد، توسعه آن با مشکل مواجه می‌شود و با فرصت داده‌شده به آن واحد باید نسبت به رفع این آلایندگی تلاش کند.

محیط‌بانان در سال جاری به جلیقه ضدگلوله تجهیز شدند‌
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با اعلام این‌که محیط‌بانان در سال جاری به جلیقه ضدگلوله تجهیز شدند، گفت: در چند ماه گذشته، ۱۱ راس شکار و ۵۰ قطعه پرنده کشف و ۱۳ قبضه اسلحه غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده کشف و در این رابطه ۴۶ متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

خادمی با بیان این‌که طبق استانداردهای جهانی یک پنجم خاک هر منطقه باید دست‌نخورده باشد، اعلام کرد: اگر یکمنطقه حفاظت‌شده، بخواهد به پارک ملی تبدیل شود، باید با بسیاری از ارگان‌های مختلف مکاتبه و موافقت آنان اخذ و بار مالی زیادی دارد. اما مکاتباتی در خصوص اضافه‌شدن بخشی از مناطق بکر منطقه برزک و قمصر به مناطق حفاظت‌شده صورت گرفته است.

وی گفت: در دی ماه هوای پاک نداشتیم و بیشترین شاخص آلایندگی تا حد سالم و برخی از روزها تا حد ناسالم نیز افزایش داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.