۲۰ درصد بودجه میراث فرهنگی اصفهان به کاشان اختصاص دارد

فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی اصفهانمدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ضمن اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده به کاشان گفت: ۲۰ درصد بودجه استان اصفهان در حوزه میراث فرهنگی به کاشان اختصاص دارد.

فریدون اللهیاری در حاشیه سفر خود به کاشان در گفت‌و‌گو با مهر، بافت‌های تاریخی را یکی از اولویت‌های ستاد بازآفرینیشهری قلم‌داد کرد و اظهارداشت: جلسه‌ای در مورد ستاد بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی تشکیل و در خصوص مسائل این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

وی با بیان این‌که دولت تسهیلات و امکانات خوبی در حوزه ستاد بازآفرینی شهری پیش‌بینی شده‌است، افزود: حمایت از مشارکت‌های مردمی در مورد احیای بافت‌های قدیمی از مهم‌ترین موارد در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری بوده و بر همین اساس طبق مصوبه جلسه برگزار شده در استان اصفهان، احیای بافت کاشان مخصوصا بازار کاشان در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان ابراز داشت: سازمان میراث فرهنگی در خصوص بازسازی و احیای بناهای تاریخی در طول سال بودجه‌ای را به این مهم اختصاص می‌دهد در حالی که متولی بازسازی هر بنای تاریخی سازمان میراث فرهنگی نیست چرا که برخی از این آثار متولیانی دارد که همه باید وظایف خود را انجام دهند.

وی با بیان این‌که سازمان میراث فرهنگی بر اساس اولویت‌بندی صورت‌گرفته به بازسازی بافت‌های تاریخی می‌پردازد، گفت: در کاشان بناهای مختلفی وجود دارد که برای بازسازی آن اعتباراتی تخصیص داده می‌شود به نحوی که ۲۰ درصد اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان به کاشان اختصاص دارد و مسجد جامع نیز با مشارکت اوقاف و متولیان آن مجموعه در اولویت بازسازی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان قرار می‌گیرد.

اللهیاری در حالی اعلام کرده ۲۰ درصد اعتبارات استان به کاشان اختصاص دارد که کاشان یکی از منابع درآمدی ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی است و اکثر ابنیه تاریخی این شهرستان در رده بالای بازدیدکننده قرار دارند.

طی یکی دو هفته گذشته برخی از فعالین فرهنگی و روزنامه‌نگاران کاشان نسبت به وضعیت مسجد جامع کاشان و عدم توجه به به‌سازی آن ابراز نگرانی کرده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.