تکاپوی انتخاباتی نماینده، با شام و هدیه این بار از ائمه جماعات

وحیدرضا قدوسیکاشان فردا ـ گرچه تا اسفند سال آینده و موعد انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی هنوز راه دور و درازی باقی است، اما در همین شهر، بیخ گوش ما، کاندیدای محترمی سراغ داریم که از همین حالا برای رسیدن به صندلی‌های سبزِ یشمیِ بهارستان در تکاپویی خستگی‌ناپذیر به‌سر می‌برد.
او همین حالا سمت نمایندگی مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس را بر عهده دارد!

اگر تا دیروز دعوت سید جواد ساداتی‌نژاد، از برخی معاونان وزرا و چندی از وزرای کابینه روحانی برای سفر به کاشان و در بوق و کرنا کردن بنری و مجازی، با القای این‌که این سفرها حتمأ و حتمأ با دعوت نماینده صورت می‌گیرد را می‌توانستیم با ارفاق عادی جلوه دهیم، اما برخی فعل و انفعالات به‌شدت انتخاباتی و با چاشنی ریخت‌و‌پاشِ اخیر توسط نماینده، حکایت دیگری از جنس پیش‌وازی از یک رقابت است.

رقابتی که گویی هر کس بتواند دل قشرهایی از جامعه را با مراسم و لوح و هدیه و شام و .. به‌دست بیاورد، گام بلندی به سمت ساختمان هرمی بهارستان برداشته است.

صبح سه‌شنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۷ در حوزه علمیه مشغول درس و بحث بودم که چند تن از دوستان از ائمه‌جماعت مساجد کاشان، پیامکی دریافت کردند مبنی بر دعوت به یک نشست و تجلیل از زحمات ائمه‌جماعات و هم‌اندیشی با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس به صرف شام!

در این پیامک، همچنین ذکر شده بود مدعوین، چهارشنبه‌شب علاوه بر متنعم‌شدن از شام، از هدیه فرهنگی و نقدی نیز بهره‌مند خواهند شد! اندکی بعد از دریافت این پیامک توسط برخی دوستان بود که در همان جمع همهمه‌هایی اعتراض‌گونه نسبت به لیست مشوق‌های دعوت از روحانیون و ائمه‌جماعات به این گردهم‌آیی ایجاد شد.

دست‌کم در ۱۵ روز اخیر، این سومین تلاش و سرمایه‌گذاری واضحِ ساداتی‌نژاد برای کسب رأی جهت رسیدن مجدد به مجلس است.

نخست برگزاری آیین تجلیل از مدیران هیئت‌های مذهبی کاشان، آن‌هم در ایامی که هیچ مناسبت مذهبی در تقویم به چشم نمی‌خورد، دوم آیین تجلیل از به‌اصطلاح خیرین حوزه ورزش و ورزش‌کاران شاخص شهر طی دو سال اخیر با حضور وزیر ورزش، جایی که تابلوفرشی غول‌پیکر! از تمثال وزیر ورزش و برای روز مبادا به او هدیه شد و انتهای آن نیز که با نهایت بی‌نظمی گذشت و صدها ورزش‌کار به صورت گروهی و فشرده بالای سن رفتند و البته کنار وزیر و نماینده عکسی هم گرفتند و تمام!

چندی پیش بود که گمانه‌زنی یکی از پایگاه‌های خبری محلی از برخی گزینه‌های کاندیداتوری انتخابات آتی مجلس در حوزه انتخابیه کاشان، با واکنش تند برخی نزدیکان رسانه‌یی نماینده مبنی بر ایجاد فضای زودهنگام انتخاباتی در منطقه از سوی آن رسانه محلی روبه‌رو شد.

حالا اما باید از جناب نماینده و نزدیکان او پرسید روندهایی از جنس ریخت‌وپاش و ارائه انواع و اقسام مشوق‌ها به قشرهایی از نوع فعالان هیئت‌های مذهبی، ورزش‌کاران و اکنون روحانیون شاخص در محلات و ائمه جماعات، آیا داغ‌کردن تنور انتخابات در فاصله حدود یک سال تا انتخابات، البته از نوع زمینه‌چینی برای کسب رأی نیست ؟!!

پر واضح است که دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه یک کارگزار و مسئول محلی با قشری از اقشار جامعه نه تنها محل مناقشه نیست که اگر با نیت مرتفع‌کردن مشکلات آن گروه باشد، ممدوح نیز شمرده می‌شود، اما ارسال پیامک دعوت با درج پذیرایی شام و دادن هدیه، هر ذهن ساده‌اندیش و ساده‌لوحی را نیز به صرافت بهره‌برداری شخصی از این گردهم‌آیی‌ها می‌اندازد و این جاست که انسان با خود می‌اندیشد آیا در دوره‌یی به‌سر می‌بریم که هنوز می‌توان با وعده شام و هدیه، و در رقابتی که هدف خدمت است، دل‌ها را به سمت خود جذب کرد؟!!

با آن که تا موعد انتخابات مجلس یازدهم هنوز یک سالی باقی است اما چنان که در سطور بالا خواندید، تنور این رقابت البته به شکل زیرپوستی و خزنده در منطقه آغاز شده. رقابتی که باید منتظر بمانیم و ببینیم، در روندهای تلاش برای جلب رأی، کماکان شام و هدیه تنها مشوق‌های دم دست برای جلب رأی است یا گزینه‌های دیگری نیز برای جاگذاشتن رقبایی که هنوز در شک و تردید ثبت‌نام هستند مدنظر خواهد بود!

وحیدرضا قدوسی ــ کاشان آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.