جشنواره سراسری زردکِ آران و بیدگل برگزار می‌شود

برگزاری جشنواره زردک در آران و بیدگلکاشان فردا – مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل اعلام کرد: جشنواره سراسری «زردکِ آران و بیدگل» از سال آینده با هدف شناساندن بیشتر تاثیر مصرف این محصولِ با ارزش بر سلامت بدن به‌ویژه کاهش خطر ابتلا به سرطان روده برگزار می‌شود.

حسین فتاحی در گفت‌و‌گو با مهر گفت: سطح زیر کاشت زردک در آران و بیدگل بیش از پنج هکتار است که به صورت پراکنده در زمین‌های زراعی مرکز شهرستان کشت می‌شود.

وی افزود: تولید این محصول در آران و بیدگل به صورت انحصاری انجام می‌شود و زمان برداشت این محصول از نیمه دوم آذر تا ابتدای بهمن‌ماه است.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل تاکید کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص این محصول، هر ساله بیش از نیمی از آن به دیگر شهرهای کشور فرستاده  می‌شود.

فتاحی با اشاره به خواص غذایی این محصول گفت: مصرف مداوم زردک موجب از بین‌رفتن میکروب‌های مضر در دهان‌شده و احتمال بروز پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد و زردک خام یا رنده‌شده هم برای بهبود زخم‌ها، و التهابات تاثیر دارد و تصفیه خون از دیگر فواید این محصول با ارزش است.

به گفته وی وجود عناصر فراوان در این محصول می‌تواند خطر بروز سرطان روده را کاهش داده و موجب سلامت کلی این بخش از بدن شود.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل تصریح کرد: برگزاری جشنواره زردک با هدف شناساندن بیشتر تاثیر مصرف این محصولِ با ارزش بر سلامت بدن به ویژه در فصل زمستان، از سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.