برزک به ایستگاه پیشرفته هواشناسی مجهز می‌شود

نشست ۱۳۹ دیسکاشن کاشان و آران و بیدگلکاشان فردا ـ نشست ۱۳۹ دیسکاشن هواشناسی منابع طبیعی و کشاورزی کاشان و آران و بیدگل در محل اداره هواشناسی کاشان با حضور سرزده مدیرکل، رئیس اداره پایش، و مسئول حراست هواشناسی استان اصفهان برگزار شد.

عباس ارغوانی، رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: جلسات دیسکاشن هواشناسی، منابع طبیعی و کشاورزی کاشان و آران و بیدگل همواره سرلوحه دیگر ادارات استان و شهرستان‌های دیگر نقاط کشور بوده و امید است با رسیدن توصیه‌های کاربردی که از این جلسات منتج می‌شود، کاربران نهایی که همان بهره‌برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی و فضای سبز هستند، بهترین استفاده را ببرند.

خانم حنطه، کارشناس فضای سبز باغ فین، درخواست پیشنهاد تجهیز باغ جهانی فین را با توجه به اهمیت گردشگری و جهانی‌بودن باغ به ایستگاه هواشناسی را ارائه دادند.

کارشناس منابع طبیعی نیز با توجه به گسترش منابع طبیعی و شرایط خاص دشت و کوه شهرستان کاشان تقاضای تجهیز مراتع و سامانه‌های عرفی شهرستان را برای تجهیز ایستگاه مطرح کرد.

علی خالویی، به‌طور نمونه نیازهای شهر برزک را به‌عنوان یک شهر خاص کوهستانی پیشنهاد داد تا در تکمیل و تجهیز ایستگاه هواشناسی در اولویت شهرستانی قرار گیرد.

علی نقی‌زاده، کارشناس جهاد کشاورزی نیز از خروجی خوب و مناسب مصوبات جلسه و توصیه‌های کارشناسی به جامعه هدف عنوان نمود که در تنش‌های سرمایی فصل‌های سرد سال، اطلاع‌رسانی مناسبی از طرف اداره هواشناسی صورت گرفته است.

خورشیدی افزود: جلسه دیسکاشن هواشناسی کاشان از کیفی‌ترین و کمی‌ترین جلسات استانی‌ست که از دور ما پیگیر مصوبات و توصیه‌های کارشناسی مطرح‌شده در این جلسات هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان، ضمن تشکر و قدردانی از رئیس اداره هواشناسی کاشان و اعضای جلسه تخصصی و فنی به لحاظ پیگیری و تلاش مستمر در برپایی منظم هفتگی این جلسات، افزود: با توجه به مطالب اشاره شده، اجرا و استقرار ایستگاه‌های هواشناسی متناسب با نیازهای ملی است و هر ۱۵۰ کیلومترمربع یک ایستگاه احداث می‌شود.

خورشیدی همچنین افزود، تجهیزات این ایستگاه خریداری شده، قرارداد منعقد‌شده و ان‌شاءالله تا آخر سال جاری برنامه نصب این ایستگاه نهایی گردد و با توجه به موقعیت خاص کاشان عنوان کرد مقرر شده است تا شهر برزک به ایستگاه خودکار دیتالایگر تجهیز گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.