بیمه سلامت رایگان برای بیماران شرایط خاص

دکتر مسلم آشوری مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهانکاشان فردا – سرپرست بیمه سلامت شمال استان اصفهان اعلام کرد: بیماران خاص که فاقد بیمه هستند ، به‌طور رایگان تحت‌پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و مشمول خدمات بستری و سرپائی این بیمه می‌شوند.

به گزارش پورتال خبري كاشان، دكتر مسلم آشوري گفت: در حال حاضر پنج گروه از بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، MS، هموفیلی و دیالیز از طرف وزارت بهداشت به بیمه سلامت معرفی شده‌اند و در سراسر کشور تحت پوشش بیمه‌‌ای پایه سلامت قرار دارند.

بیشتر بخوانیم:
+ حذف دفترچه‌های بیمه سلامت با آغاز بکار سامانه الکترونیک

وي تعداد بیمه‌شدگان بیماران خاص تحت پوشش در حوزه شمال استان اصفهان را 200 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 24 بیمار هموفیلی، 85 بيمار دیالیزي، 10 بيمار تالاسمی، 17 بيمار پیوند کلیه و 64 بيمار MS هستند.

آشوری به افزایش جمعیت بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: هیچ یک از دارو‌های بیماران خاص از پوشش بیمه‌ای خارج نشده و ۹۰ درصد هزینه‌ها از سوی این بیمه پرداخت می‌شود.

معاون مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان همچنين تعداد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت شمال استان اصفهان را 130 هزار نفر اعلام کرد.

بیماری‌های خاص به آن گروه از بیماری‌هایی گفته می‌شود که بیمار مجبور است مدتی طولانی یا تا پایان عمر تحت درمان و نظارت پزشکان متخصص بوده و یا از خدمات پزشکی و دارویی استفاده کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.