خداحافظی با گوگل پلاس، از محتوای خود در این شبکه پشتیبان بگیرید

گوگل پلاس Google+‎کاشان فردا – گوگل اعلام کرده به‌زودی شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» متعلق به این شرکت جمع‌آوری و حذف می‌شود. گوگل با ارسالی ایمیلی به کاربران این شبکه اعلام کرده پیش از حذف محتوای خود را ذخیره کرده و از آن نسخه پشتیبان تهیه کنند.

در ایمیل ارسالی گوگل به کاربران این شبکه آمده است: «در ۲ آوریل، حساب Google+‎ شما و همه صفحات Google+‎ ایجادشده توسط شما غیرفعال می‌شود و شروع به پاک کردن محتوا از حساب‌های Google+‎ مصرف‌کننده خواهیم کرد. عکس‌ها و ویدیوهای Google+‎ موجود در «بایگانی آلبوم» و صفحات Google+‎ شما هم پاک خواهد شد. می‌توانید محتوایتان را بارگیری و ذخیره کنید، فقط حتماً این کار را پیش از آوریل انجام دهید. توجه داشته باشید که عکس‌ها و ویدیوهایی که از آن‌ها در Google Photos پشتیبان‌گیری شده‌ است پاک نخواهد شد.

فرایند حذف محتوا از حساب‌های +Google مصرف‌کنندگان، صفحات +Google و «بایگانی آلبوم» چند ماه طول می‌کشد و ممکن است محتوا در این مدت همچنان باقی بماند. برای مثال، ممکن است کاربران همچنان بخش‌هایی از حساب Google+‎ خود را ازطریق گزارش فعالیت ببینند و ممکن است تا وقتی Google+‎ مصرف‌کننده حذف شود بعضی از محتواهای Google+‎ مصرف‌کننده همچنان برای کاربران G Suite قابل مشاهده باشد.

از ۴ فوریه، دیگر نمی‌توانید نمایه، صفحه، انجمن یا رویداد Google+‎ ایجاد کنید.

برای دریافت جزئیات بیشتر و به‌روزرسانی‌هایی که منجر به غیرفعال شدن این محصول شده‌اند، سؤالات متداول را به‌صورت کامل ببینید.

اگر گرداننده یا مالک «انجمن Google+‎» هستید، می‌توانید داده‌های «انجمن Google+‎» خود را بارگیری و ذخیره کنید. از اوایل مارس ۲۰۱۹، داده‌های بیشتری برای بارگیری دردسترس خواهد بود، ازجمله نویسنده، متن اصلی و عکس‌هایی برای همه پست‌های انجمن در انجمن‌های عمومی.

اگر با استفاده از دکمه «ورود به سیستم با Google+‎» به سیستم سایت‌ها و برنامه‌ها وارد می‌شوید، این دکمه‌ها در هفته‌های آینده از کار خواهد افتاد ولی در بعضی موارد ممکن است دکمه «ورود با Google» جایگزین آن‌ها شود. همچنان می‌توانید هنگام دیدن دکمه‌های «ورود با Google» با حساب Google به سیستم وارد شوید.

اگر از Google+‎ برای نظر دادن در سایت خود یا دیگری استفاده کرده‌اید، این ویژگی تا تاریخ ۴ فوریه از Blogger و تا ۷ مارس از سایر سایت‌ها برداشته می‌شود. از ۲ آوریل ۲۰۱۹، همه نظرات Google+‎ شما در همه سایت‌ها پاک می‌شود.

اگر مشتری G Suite هستید، Google+‎ برای حساب G Suite شما فعال خواهد ماند. برای جزئیات بیشتر، با سرپرست G Suite خود تماس بگیرید. به‌زودی می‌توانید منتظر ظاهر و ویژگی‌های جدید نیز باشید.

اگر برنامه‌نویسی هستید که از «رابط Google+ API» یا «ورود به سیستم با Google+‎» استفاده می‌کنید، برای اطلاع از تأثیر این موضوع بر کار شما، اینجا را کلیک کنید.

این چندمین شبکه اجتماعی گوگل است که به‌رغم امکانات بالا، اما به خاطر ناتوانی در جذب مخاطب تعطیل می‌شود. با این حال رتبه گوگل در اکثر رکینگ‌های جهانی رتبه نخست است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.