دانشگاه باید برای مردم رفاه و نشاط ایجاد کند

عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه کاشان، جامعه‌محوری و کارآفرینی را یکی از سیاست‌های مهم این دانشگاه عنوان کرد وگفت: دانشگاه باید برای مردم رفاه و نشاط ایجاد کند و اتاق فکر جامعه و شهر باشد.

به گزارش دانشگاه کاشان، عباس زراعت در نشست تخصصی رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب، ارتقاء سواد عمومی جامعه را از یکی از مهم‌ و محوری‌ترین موارد برای توسعه عنوان کرد و افزود: دانشگاه کاشان مدت‌هاست مرکزی را برای آموزش مادران تشکیل داده است تا سواد تربیتی را به آنان آموزش دهد اما استقبال مناسبی صورت نگرفته است.

زراعت خاطر نشان کرد: رسالت دانشگاه در آموزش تخصصی و پژوهش خلاصه نمی‌شود بلکه در زمینه آموزش عمومی نیز مسوولیت دارد و ابتدا باید اساتید و دانشجویان آموزش داده‌شده و سپس مردم آموزش ببینند.

وی سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانه‌ای، فرهنگی و سواد سیاسی را از دیگر موارد سواد در جامعه عنوان و اضافه‌کرد: سواد فرهنگی و اجتماعی از مواردی است که همه آحاد جامعه اعم از استاد دانشگاه، کشاورز، کارگر و نیروهای خدماتی شهرداری و مدیران شهری و مادران و پدران باید از آن برخودار  باشند.

رئیس دانشگاه کاشان با تصریح این اگر سواد فرهنگی داشته باشیم با هم درگیر نمی‌شویم، بلکه با هم گفت‌وگو می‌کنیم. خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نقصی که در جامعه کنونی وجود دارد و مانع توسعه کشور شده، ناتوانایی در گفت‌وگوست. ممکن است دانش زیادی داشته باشیم، اما نتوانیم با یکدیگر تبادل کنیم.

نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب با هدف حل چالش‌های مدیریت شهری در محورهای آب، حمل‌ونقل و ترافیک، پسماند، انرژی و محیط‌ زیست، بهداشت و سلامت، گردشگری و صنایع و کسب‌وکارهای بومی و با همکاری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی 8 تا 10 اسفندماه پیش‌رو در دانشگاه کاشان برگزار خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.