چه کسی از ابهام در مرز کاشان و دلیجان سوءاستفاده می‌کند

اطلاعات شهرستان کاشان در دانشنامه ویکی‌پدیاکاشان فردا –  استاندار استان مرکزی هفته گذشته با تأکید بر نام شرکت باریج اسانس، از تعیین حدود و مرزهای جغرافیایی شهرستان‌های دلیجان و کاشان و جلوگیری از سوءاستفاده سخن گفته است، نماینده شهرستان‌های محلات و دلیجان نیز از برخورد قاطع و قانونی صحبت کرده است.

در سال‌های گذشته قله دومیر محل اختلافات فراوانی در افکار عمومی و رسانه‌های دو شهرستان دلیجان و کاشان بود و اخیراً شرکت باریج اسانس.

باید تصریح کرد که شرکت باریج اسانس، دارای اعتبار و برندی ملی است و واردکردن یک شرکت تجارتی صاحب‌نام در اختلافات سیاسی به‌جای حل مشکلاتی که گریبان همه شرکت‌های خصوصی را گرفته، یک بی‌سلیقگی و یا ناشی‌گری است.

مدیران این شرکت به‌درستی از گفت‌وگو در مورد این‌که چه اتفاقی باعث شده است استاندار استان مرکزی ناگهان برای تعیین مرزهای جغرافیایی کاشان و دلیجان به یاد شرکت باریج اسانس افتاده خودداری می‌کنند، زیرا واردشدن یک شرکت تجاری در مسائل سیاسی بین دو استان، فقط باعث ورود لطمه به این شرکت خصوصی خواهد شد؛ اما مدیران کاشان حق سکوت در این خصوص را ندارند و باید با توسل به قانون و حفظ منافع منطقه‌ای کاشان که قابل‌مقایسه با دلیجان نیست به مسائل ژئوپلیتیک محلی نیز بهتر از این بپردازند.

اطلاعات شهرستان دلیجان در دانشنامه ویکی‌پدیادر یک رسانه اجتماعی متعلق به اردهال آمده است؛ «اینکه #سند_اردهال در سال ۱۱۳ هجری قمری بنام کاشان خورده، شکی نیست، اما فراموش کردن این #بچه_بین‌راهی سبب مسائلی شده و می‌شود که طرح آن زیبنده نیست.»

شاید طرح چند سؤال موضوع را روشن‌تر نماید؛

آیا این ماجرا به سفر فرماندار کاشان در قالب طرح کارگروه رفع موانع تولید به شرکت باریج اسانس ربطی دارد؟

آیا طراحان این اقدام با توجه به شرایط این منطقه با فکر و برنامه‌ریزی این اقدام را انجام داده‌اند؟

آیا مطرح‌کردن نام باریج اسانس توسط مسئولان استان مرکزی پوششی برای بیان نکردن نام اردهال نیست؟

آیا سستی مسئولان کاشان در خصوص رسیدگی به ادعاهای دلیجان نسبت به قله دومیر باعث این رفتار نشده است؟

آیا تأکید بر نام باریج اسانس و تعیین تکلیف مرزهای جغرافیایی کاشان و دلیجان بدون جدا‌شدن مشهد اردهال از کاشان که در مسیر کاشان-دلیجان بعد از باریج اسانس واقع‌شده میسر است؟ این در حالی است که یک‌بار درگذشته این موضوع به درگیری و تنش نیز کشیده شده است!

چرا درحالی‌که مجمع نمایندگان استان مرکزی در این موضوع اظهارنظر کرده است، از استان اصفهان هیچ خبری به گوش نمی‌رسد؟

آیا آن‌گونه که شنیده‌های تاییدنشده بیان می‌دارند، استاندار اصفهان به وزیر کشور در این خصوص نامه نوشته است؟

آیا سفر ناگهانی استاندار استان مرکزی به آبادی‌های کوچک اردهال سابقه دیگری قبل از این دارد؟

کاشان نیوز

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.