اجحاف به نام قانون

پیام شهروند کاشان در آفتاب یزد در اعتراض به فروش پارک حاشیه خیابانکاشان فردا – روزنامه آفتاب یزد در شماره سه‌شنبه 23 بهمن‌ماه خود در ستون پیام‌های مردمی از قول «محمد راسخ» یک شهروند کاشانی نوشت: «در شهر ما کاشان برای “کاستن از بار ترافیک” قرار بود از پارک وسائط نقلیه در “چند خیابان مرکزی شهر” جلوگیری شود. لذا پارک کردن در آن چند خیابان را پولی کردند. اما “کسب درآمد” خیلی به دهانشان مزه داد و با نهایت سوءاستفاده از “سکوت و نجابت” مردم هر روز چندتا خیابان به آن اضافه کردند و الان می‌شود گفت تقریبا تمام خیابان‌ها را به نفع خودشان مصادره و زیر طرح خود برده‌اند.

در برگه‌هایی که زیر برف پاک‌کن ماشین‌ها می‌گذارند، طلبکارانه “به نام قانون” مالکان خودروها را به برخورد قانونی هم تهدید می‌کنند. در حالی که مراجع قانون‌گذار کشور را در قانون اساسی برشمرده‌اند (!) به طراحان و مجریان این طرح بگویید چرا فکر می‌کنید هرکاری زورتان می‌رسد باید انجام دهید و بر هر اجحافی “نام قانون” بگذارید!؟ اینکه مردم از ترس چیزی نمی‌گویند که نباید دلیلی برای تحقیر و سوارشدن بر گرده مردم باشد.»

طرح اخذ هزینه برای پارک در حاشیه خیابان‌ها در شهر کاشان، از حدود 3 سال پیش و در قالب طرح «سی.پی» از طرف یک شرکت خصوصی آغاز شده و به‌نظر می‌رسد به کاهش بار ترافیک در خیابان‌های مرکزی شهر کمک کرده‌است.

این طرح که پیش از این در یکی دو خیابان به صورت پایلوت اجرا می‌شد، اکنون در چند خیابان دیگر شهر نیز اجرا می‌شود. به گفته شهردار کاشان این طرح در صحن علنی شورا با حضور پیمانکار طرح و موافقت شورا را هم داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.