باغداران کاشانی به سفیدکردن تنه درختان میوه اقدام کنند

سفیدکردن تنه درختان میوه در سرماکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان اعلام کرد: باغداران مناطق کوهستانی کاشان نسبت به سفیدکردن تنه درختان میوه مطابق دستورالعمل اقدام کنند.

عباس ارغوانی پیش‌بینی بیشینه و کمینه دمای کاشان برای ههفته آتی را این‌گونه معرفی کرد: دوشنبه ۱۷ و ۴، سه‌شنبه ۱۷ و ۲، چهارشنبه ۱۳ و یک و پنج‌شنبه ۱۴ و ۲، جمعه ۱۷ و ۳ و شنبه ۱۸ و ۶ درجه سانتی‌گراد.

ارغوانی به مهر گفت: هوای کاشان تا پایان هفته صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود به نحوی که در مناطق کوهستانی منطقه کاشان دمای هوا نسبت به پیش‌بینی اعلامی دو تا سه درجه سردتر است.

وی با بیان این‌که طبق نظر کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به پیش‌بینی بارندگی تا اواسط هفته جاری مبارزه با علف‌های هرز غلات به آخر هفته موکول شود، گفت: باغداران مناطق کوهستانی شهرستان کاشان با توجه به کاهش دما در اواسط هفته جاری نسبت به عملیات یخ‌آب زمستانه اقدام کنند.

ارغوانی افزود:باغداران مناطق کوهستانی نیز باید نسبت به سفید‌کردن تنه درختان میوه مطابق دستورالعمل اقدام کنند و گل‌خانه‌داران نیز با توجه به شرایط کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید در طول هفته نسبت به استحکام سازه‌های خود و تنظیم دما و رطوبت گل‌خانه همچنین تامین سوخت سیستم‌های گرمایش خود تمهیدات لازم را اعمال کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.