کاشان فردا – یک فعال فروشگاههای دیجیتالی در نامهای به شهردار کاشان، عنوان کرد که دوره رفتارهایی شبیه «ایجاد پویشهای مردمی» با برخر از رویکردها برای مشارکت با شهروندان گذشته است.
در نامه «محمدعلی خادمالفقرا» که در کانال کاشان منتشر شده، خطاب به شهردار آمدهاست:
«جناب ابریشمی، سلام! امروز پستی در اینستاگرام شهرداری دیدم که هم توجهم را جلب کرد، و هم الفبای یک مسیر، مشکل داریم شوکه شدم.
تصویر از همایشی بود که حضرتعالی در آن سخنرانی میکردید و در متن کپشن نوشته شده بود: “دورخیز مدیریت شهری برای فصلی نو برای مدیریت مشارکتی.” و به عنوان نخستین حرکت، انگار پویشی با عنوان “پویش مردمی پرداخت عوارض شهرداری” راه اندازی شده است.
جناب ابریشمی، شهردار دوست داشتنی شهرم کاشان! در نهایت احترام و تواضع باید به اطلاع برسانم که زمان چنین حرکت هایی گذشته است.
صادقانه بگویم، یا شما معنای پویش مردمی را نمی دانید یا با مردمی در ارتباطید که ما از زیارتشان بیبهرهایم.
چرا ما عادت کردهایم آنچه که خودمان دوست داریم انجام شود را به عنوان عملکرد و حرکت خودجوش مردم جا بزنیم؟
چند نفر در این چند روز به شهرداری مراجعه کردهاند و خبر از پویشی از سوی مردم برای پرداخت عوارض دادهاند که شما آن را اطلاعرسانی میکنید؟
این از کجایی اصول روابط عمومی یک سازمان یا ارگان سرمنشا میگیرد، به جز اینکه به بیماری خود مردمپنداری دچار شدهایم؟
در اینکه پرداخت مالیات یک ضرورت در شهروندی مدرن است، هیچ شکی نیست، و اینکه آن مالیاتی که ما میپردازیم کجا صرف میشود که ما حس نمیکنیم هم یک بحث مجزاست که در این مقال نمیگنجد.
اما حرف من این است که چه کسی به شما اعلام کرده که مردم پویشی برای پرداخت مالیات راهاندازی کردهاند که شما این پویش را اعلام کردهاید؟
لطفا دقت کنید: “پویش مردمی” با “دعوت از مردم برای همراهی” متفاوت است.
چون من در مقام روابط عمومی یک سازمان هستم، دلیل بر این نیست که خود را جای مردم بگذارم و از زبان آن ها صحبت کنم.
جناب شهردار محترم و آینده دار کاشان، این حداقل خواسته من به عنوان یک شهروند از شهردار امروزمان است که دست از نگاه از بالا به پایین بردارد. تغییر لحن شهرداری و تغییر نگرش خودمردم پنداری، حداقل خواسته من است.
البته در نهایت، امیدوارم این نقدها نه به تغییر مسیر مدیریت مشارکتی، بلکه اصلاح و ادامه پرتوان آن منجر شود.
فعال فروشگاه های اینترنتی؟؟؟؟
لطفا این عنوان رو ویرایش کنید
این عنوان در فضای حرفه ای دیجیتال مارکتینگ یک توهین صریح، تحقیرامیز و زننده برای بنده است.
میدونم اطلاع نداشتید…لطفا در اسرع وقت ویرایش کنید