آنسوی دیوار باغ فین در یزد

اثر هنری آنسوی باغ فین ساخته شده توسط عباس اکبری در یزدکاشان فردا – «آنسوی دیوار باغ فین» اثر عباس اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان در دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی با خشت خام در شهر یزد اجرا شد.

اکبری عضو هیئت علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان در دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی با خشت خام یزد به عنوان یکی از سه هنرمند مدعو به همرا هنرمندانی که آثارشان از طریق داوری پذیرفته شده است شرکت کرده بود.

این رویداد از ۲۱ بهمن تا دوم اسفندماه در یزد و با همکاری شهرداری و انجمن هنرهای تجسمی یزد برگزار شد مجسمه ” آنسوی دیوار باغ فین ” برگرفته از میراث باغ‌سازی ایرانی است.

اکبری در توصیف این اثر هنری گفت: این اثر با الهام از جوهره ساخت خشت به وسیله آب و خاک در کویر و ساخت دیوار باغ با آن و همچنین رویش گیاه به ویژه درخت سرو از همان آب و خاک در درون باغ ساخته شده است.

وی افزود: این اثر می کوشد تا به اهمیت جان‌بخشی و امکان استمرار زندگی در کویر به وسیله خشت را با سروی نمادین و بر آمده از دیوار باغ که با شبکه‌های آجرچینی کویری و جوی آبی که نقش ساقه سرو را نیز به عهده دارد نشان دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان گفت: آنسوی دیوار باغ فین به‌گونه‌ای است که گویی مخاطب با ایستادن در مقابل این اثر بخش پنهان درخت سرو آنسوی دیوار باغ را نیز می‌ببیند.

اکبری با بیان اینکه این اثر برگرفته از سروهای بر آمده از دیوار باغ فین کاشان است، خاطرنشان کرد: این اثر با خشت خام و به ابعاد ۴۵۰ در ۳۶۰ در ۴۰ سانتی‌متر ساخته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.