برترین‌های «سفره کاشی» معرفی شدند

نخستین جشنواره غذایی ـ گردشگری کاشان با عنوان سفره کاشیکاشان فردا – نخستین جشنواره گردشگری غذای کاشان با عنوان «سفره کاشی» با معرفی 10 برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش کاشان آنلاین در این جشنواره نیم روزه که با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی کاشان و با حضور فرماندار برگزار شد، 50 شرکت‌کننده از حوزه فرهنگی کاشان با ارائه هفت مدل غذا، پیش‌غذا و دسرِ بومی و مختص این منطقه فرهنگی به ارائه دست‌پخت‌های خود پرداختند که در نهایت پس از بررسی و داوری، به 10 برگزیده برتر به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.

ایده‌پرداز و طراح جشنواره گردشگری غذای کاشان در حاشیه این رخداد فرهنگی – گردشگری در بیان اهداف برگزاری آن گفت: شناسایی خانم‌های کاشانی برتر و صاحب‌سبک و کدبانو و دارای سلیقه غذایی خوب در طبخ غذاهای ویژه این منطقه از قِبَل جشنواره و همچنین ایجاد بستر معرفی آن‌ها به اقامت‌گاه‌های بومگردی و هتل‌های سنتی از جمله اهداف این جشنواره است.

الهه اژدری با اشاره به پتانسیل‌های کاشان در بخش گردشگری افزود: هدف ما باید به سمت جذب گردشگرانی باشد که مثلأ پس از سفر به اصفهان و خوردن بریونی این شهر، در سفر به کاشان هم به خوردن گوشت لوبیای مشهور شهرمان هم ترغیب شوند و این جز با تلاش برای معرفی این غذای سنتی محبوب در پرتو برگزاری جشنواره های غذایی و بازتاب دادن این رخداد میسر نخواهد شد.

وی تاکید کرد: شکم‌گردی و صنعت غذایی بومی در هر شهر و منطقه‌یِ دارای ارزش‌های تاریخی و تمدنی که در ادبیات امروزی از آن به عنوان میراث ناملموس یاد می‌شود، در کاشان هم باید بدان پرداخته شود و برگزاری جشنواره های غذایی یکی از بسترهای برجسته‌سازی پتانسیل های منطقه کاشان در موضوع غذاهای سنتی و بومی است.

اژدری با تأکید مجدد بر تلاش این جشنواره برای معرفی نفرات برتر به هتل‌های سنتی و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی شهر یادآور شد: این موضوع هم از جنبه وجود فهرست غذای کاشی در این مراکز جهت ارائه به گردشگران راغب به استفاده از غذاهای سنتی کاشان مانند گوشت لوبیا، شفته سماق و شفته با آب انار و هم از جنبه ایجاد بستر درآمدزایی برای خانم‌های کدبانوی کاشانی حائز اهمیت است.

وی همچنین با مثبت ارزیابی‌کردن استقبال بانوان کاشانی از «سفره کاشی» گفت: تلاش می‌کنیم تا نوبت بعدی این رخداد را در شب‌های ماه رمضان که کاشان با کاهش ورودی گردشگر مواجه می‌شود با برگزاری فستیوالی به میزبانی محلات قدیمی و بافت تاریخی شهر برگزار کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.