فقر سرطانی است که موجب فروپاشی جامعه می‌شود

کمیته امداد امام کاشانکاشان فردا – رئیس کمیته امداد کاشان از واگذاری ۳۱ واحد مسکونی به مددجویان این کمیته خبر داد.

به گزارش  مهر، امیرحسین شیخ استرکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کاشان تصریح کرد: فقر یک توده سرطانی است که اگر به‌موقع شناسایی نشود موجب انحطاط و فروپاشی جامعه می‌شود.

وی افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند موضوع فقر منحصر به فقرا بوده و به فرد دیگری مربوط نمی‌شود. چرا که فقر انواع مختلفی دارد و منحصر به فقر مالی نیست و فقر فرهنگی نیز نوعی فقر است.

شیخ‌استرکی خاطرنشان ساخت: گسترش تکدی‌گری در جامعه، رباخواری و غصب اموال از جمله عواملی است که می‌تواند موجب ازدیاد فقر شود.

رئیس کمیته امداد کاشان با بیان این‌که در ۱۴ اسفند ۵۷ کمیته امداد با هدف رسیدگی به فقرا ایجاد شد، افزود: کمیته امداد دارای چهار منبع شامل عنایات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بودجه دولتی، صدقه و فعالیت‌های درآمدی این نهاد است و بر همین اساس به تمامی زمینه‌ها ورود پیدا کرده و ماهانه مبلغی را به حساب مددجویان وارد می کند به نحوی که در سال جاری بالغ بر دو میلیارد تومان به حساب مددجویان واریز شده است.

وی ابراز داشت: کمیته امداد کمک هزینه‌هایی به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌دهد و در حوزه بیمه‌ای نیز به عنوان یک نهاد بیمه‌گر عمل می‌کند و یکی از چهار نهاد بیمه‌گر کشور است.

شیخ‌استرکی گفت: در سال جاری ۳۱ واحد مسکونی با کمک انجمن خیرین مسکن‌ساز به مددجویان واگذار شده است و برنامه‌های ویژه‌ای برای خانه‌دارشدن ایتام تحت پوشش کمیته امداد در کاشان سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: برخی مدعی می‌شوند که درآمدهای کمیته امداد به خارج کشور و یا منطقه ارسال می‌شود در حالی که در برابر این درآمدها دو سد قرار دارد که مهمترین آن موضوع شرعی‌بودن این درآمدهاست که برای ما بسیار مهم است و بر همین اساس درآمدهایی که خارج از منطقه هزینه می‌شود دارای صندوق‌هایی با نماد و نشان مشخص است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.