فضای سبز دارایی ارزشمند مردم است

شهردار کاشان در آیین گشایش بوستان قلمکاشان فردا – شهردار کاشان در آیین گشایش بوستان قلم که همزمان با روز درختکاری و با حضور اهالی فاز یک ناجی‌آباد، معتمدین محلی، رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری برگزار شد، تصریح کرد: فضای سبز دارایی ارزشمند مردم است.

سعید ابریشمی‌راد با بیان این‌که گران‌ترین دارایی که در اختیار ماست و ما امانت‌دار آن هستیم فضای سبز است، افزود: سالانه میلیاردها تومان بودجه، هزینه توسعه و نگه‌داشت فضای سبز می‌شود.

وی با بیان این‌که کاشان 850 هکتار فضای سبز دارد، گفت: 550 هکتار از فضای سبز کاشان را جنگل‌کاری‌های پیرامون و محدوده شهری و 300 هکتار را فضای سبز شهری تشکیل می‌دهد.

ابریشمی‌راد هزینه نگاه‌داری از فضای سبز کاشان را سالانه ۱۵ میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در رابطه با توسعه فضای سبز در سال 97 داشتیم افتتاح ۸ بوستان به متراژ 33 هزار مترمربع بوده و به‌زودی بهره‌برداری از بوستان نابینایان و توسعه فضای سبز ورودی شهر کاشان به مساحت 17هزار مترمربع نیز صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: علی‌رغم محدودیت‌ها اعم از کم‌آبی، خاک و اقلیم خشک، سرانه فضای سبز در آخر سال 97 نزدیک به 6 مترمربع برای هر نفر خواهد شد که 30 سانتی‌متر نسبت به ابتدای سال افزایش خواهد داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: اصلی‌ترین چالش در رابطه با فضای سبز، تامین منابع آب پایدار است که با بهره‌گیری از پساب شهری می‌توان این مشکل را حل کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.