آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه در کاشان

دکتر ابراهیم کوچکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا  – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند‌ماه در کاشان خبر داد و گفت: چهار درمان‌گاه در شهرستان کاشان به صورت شبانه‌روزی در تعطیلات نوروزی به ارائه خدمات می‌پردازند.

به گزارش مهر، دکتر ابراهیم کوچکی شام‌گاه چهارشنبه ۲۲ اسفندماه در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به مشکلات به وجود آمده اخیر برای کارکنان بیمارستان بهشتی اظهار داشت: امید است امنیت شغلی و سلامت جسمی و روانی را با اقدامات و تمهیدات پیش‌بینی شده برای شهروندان کاشانی به وجود بیاوریم و در این موضوع رسانه‌ها نقش بسزایی دارند به نحوی که این قدرت انکارناشدنی توانست اتفاقات خوبی را برای ما رقم بزند.

کوچکی تاکید کرد: رسانه در توسعه پایدار نقش مهم و بسزایی دارد و اگر دغدغه‌هایی در حوزه‌های سلامت کاشان وجود دارد، می‌توان از طریقه رسانه‌ها اعلام و نتایج را به آحاد مردم اعلام کرد.

وی با بیان این‌که طرح سلامت نوروزی تا ۱۷ فروردین‌ماه سال ۹۸ ادامه دارد اعلام کرد:‌ مرکز دیالیز در بیمارستان اخوان مانند روزهای عادی علاوه بر شهروندان به مسافران نوروزی نیز خدمات می‌دهد چرا که موضوع دیالیز خدماتی حیاتی برای نیازمندان به این خدمات درمانی است.

رئیس دانشگاه پزشکی کاشان گفت: دو واحد درمانی در کاشان و یک واحد دیگر در راوند شبانه‌روزی به ارائه خدمات می‌پردازند.

کوچکی اعلام کرد: درمانگاه باقرالعلوم فین نیز به صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود و همچنین یکی درمانگاه‌های این دانشگاه در شیفت بعدازظهر خدمات تخصصی دندانپزشکی ارائه می‌دهد.

وی از بازرسی مستمر در واحدهای تولیدی ویژه ایام نوروز خبر داد و افزود: در حوزه غذا و دارو  شماره‌های ۱۴۹۰ و ۱۹۰ در ساعات اداری مسئولان شهری شهرستان، و در ساعات غیراداری مسئولان کشوری پاسخ‌گوی تماس‌ها هستند.

رئیس دانشگاه پزشکی کاشان از فعالیت شبانه‌روزی مرکز پزشکی جوشقان قالی و قمصر کاشان در ایام نوروز خبر داد و ابراز داشت: مابقی مراکز به صورت دو شیفت و تک شیفت به ارائه خدمات می‌پردازند و سامانه ۱۹۰ نیز علاوه بر حوزه غذا و دارو آماده دریافت موارد در حوزه سلامت و بهداشت نیز بوده و مدیریت سلامت نوروزی نیز همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ بر عهده دارند که مرکز آن در بلوار امام رضا (ع) است.

وی ضمن اشاره به ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت خیرساز در کاشان گفت: خوشبختانه با نهضت ایجادشده در این مورد موفق شدیم تا ۴۰ پروژه خیرساز را به بهره‌برداری رسانده و یا ساخت آن را کلنگ‌زنی کنیم.

کوچکی ضمن اشاره به وجود مشکلات به وجود آمده در حوزه ارائه خدمات به بیماران اظهار داشت: با وجود این مشکلات پیگیری‌های خوبی در مورد وصول مطالبات از طریق وزیر بهداشت انجام و بر همین اساس با پرداخت بخشی از معوقات موفق شدیم تا کارانه یک ماه از پرسنل پرداخت و برخی از کمبودهای دارویی و تجهیزات نیز تأمین شد.

وی ضمن اشاره به ملغی‌شدن موضوع دریافت فرانشیز از بیماران تأمین اجتماعی افزود: بیمارستان شهید بهشتی کاشان خودگردان است و با رایزنی، تلاش و پیگیری مطالبات خود را دریافت می‌کند تا مردم در گیر این موضوع نشوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.