بازدید از مواد غذایی و اماکن عمومی کاشان و آران و بیدگل

دکتر سید علیرضا مروجی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از انجام 475 مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین‌راهی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سه روز نخست تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل، دکتر سید علیرضا مروجی، با اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت افزایش نظارت‌های بهداشتی در این ایام گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی از 20 اسفند ۹۷ آغاز شده و تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه سال‌جاری به‌صورت شبانه‌روزی در تمام روزهای اداری و تعطیلات با همکاری پرسنل بهداشت محیط اجرا می‌شود.

مروجی افزود: بر اساس بازدیدهای انجام‌شده مقدار یک هزار و 114 کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا مشکوک به فساد از سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این مدت جمع‌آوری و معدوم شده است.

به گفته وی، همچنین در این سه روز، 2 متخلف به مراجع قضایی معرفی، یک مرکز توزیع و فروش موادغذایی به‌دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل و همچنین به 10 شکایت مردمی ارسال شده به سامانه 190 رسیدگی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این مدت 5 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی و 79 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و 395 سنجش پرتال مواد غذایی انجام گردیده است.

مروحی اعلام کرد: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی 190 تماس گرفته و مورد را اعلام نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.