370 هزار گردشگر داخلی و خارجی از کاشان دیدن کردند

کاشان فردا _ فرماندار کاشان گفت: بیش از 370 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی در دور نخست تعطیلات نوروزی 1398 از اثرهای تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

علی‌اکبر مرتضایی چهارشنبه ۷ فروردین‌ماه افزود: مجموعه جهانی باغ فین کاشان با 125 هزار نفر بازدیدکننده در این مدت در صدر اثرهای تاریخی استان اصفهان قرارگرفت.

وی میزان اقامت گردشگران نوروزی در اقامت‌گاه‌های کاشان را 120 هزار نفر برشمرد و بیان کرد: برای رفاه حال مسافران نوروزی 11 پارکینگ در محدوده مکان‌های تاریخی شهر با ظرفیت 10 هزار دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است.

فرماندار کاشان اضافه کرد: برای اسکان گردشگران نوروزی در این شهرستان افزون بر 110 باب مدرسه با ظرفیت پنج هزار نفر، پارک‌ها و 120 خانه، 40 حسینیه، 2 کمپ و 2 ورزشگاه با ظرفیت پذیرش در مجموع 100 هزار نفر برای شرایط نامساعد جوی پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به فعالیت 18 گشت مشترک تعزیرات حکومتی، اتحادیه اصناف و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای نظارت بر اصناف و قیمت ها اشاره و تصریح کرد: افزون بر افزایش گشت های نامحسوس پلیس و تمهیدات امنیتی، 6 ایستگاه سلامت و امنیت نیز در کاشان راه اندازی شده است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر کاشان نیز گفت: با هدف ارایه توضیحات درست و جامع به مسافران نوروزی، 70 راهنمای گردشگری آموزش دیده در بناهای تاریخی این شهرستان از جمله باغ موزه فین، تپه های سیلک، حمام تاریخی سلطان امیر احمد، مسجد آقابزرگ و خانه‌های تاریخی طباطبایی‌ها، عباسیان و بروجردی‌ها استقرار یافتند و در 2 نوبت کاری به علاقه‌مندان خدمات ارائه می کنند.

مهران سرمدیان افزود: با توجه به پیشینه فرهنگی، تاریخی و مذهبی همچنین وجود جاذبه‌های طبیعی کاشان به یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در کشور تبدیل شده است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه سوغات نقاط مختلف کشور خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه با 40 غرفه شامل محصولات بومی و محلی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، یزد، فارس، اصفهان، اردبیل و منطقه فرهنگی کاشان در چشمه تاریخی سلیمانیه واقع در ضلع جنوبی باغ تاریخی فین تا پایان تعطیلات نووزی دایر است.

بیش از یک‌هزار و 700 اثر دارای ارزش تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که 325 مورد تا کنون در فهرست آثار ملی و یک اثر در فهرست یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) به ثبت جهانی رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.