بایکوت به سبک فرهنگی

علی‌اکبر مرتضایی فرماندار کاشان در حال تماشای تئاتر دلقک‌های کاشونی
حضور فرماندار کاشان در اجرای نمایشی که با دستور خود او از ادامه نمایش بازماند

کاشان فردا _ جمعی از هنرمندان کاشان در اعتراض به لغو کنسرت بابک جهانبخش و یک نمایش طنز، از حضور در جلسه‌ای که امروز عصر به‌مناسبت روز جهانی هنرهای نمایشی با حضور «علی اکبر مرتضایی» فرماندار این شهرستان در فرمانداری برگزار شد، امتناع کردند.

کنسرت بابک جهانبخش در نیمه اسفندماه سال گذشته با اعتراض گروه‌های فشار و نامه فرماندار کاشان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو شد.

در هفته جاری نیز در کاشان اجرای یک نمایش طنز لغو شد. جلسه تمصیم‌گیری برای این نمایش در فرمانداری کاشان و با حضور رئیس دفتر فرماندار و رئیس اداره ارشاد این شهرستان برگزار شده بود.

این نمایش در حالی لغو شده است که ماه قبل در کاشان اجرا شده و شخص فرماندار نیز یکی از تماشاگران آن بوده و با عوامل اجرایی آن عکس یادگاری گرفته است.

همراهی فرماندار کاشان با گروه‌های فشار واکنش هنرمندان این شهرستان را برانگیخته است.

«مجتبی جدی» یکی از هنرمندان کاشانی ظهر امروز با انتشار ویدئویی در کانال خبری مشکات آنلاین گفته به صورت پیامکی از او برای شرکت در جلسه فرمانداری دعوت شده اما به دلیل اتفاقات ناخوشایندی که در حوزه هنر کاشان رخ داده، در این نشست شرکت نمی‌کند.

این هنرمند کاشانی گفته برای اجراشدن و اجرانشدن یک نمایش، باید اداره فرهنگ و ارشاد تصمیم بگیرد؛ نه نهادهای غیرمسئول.

«محمد حمیدی‌شاد» هم با انتشار پیامی نوشته به خاطر حمایت از هنرمندان مظلوم تئاتر شهرش به جلسه فرمانداری نرفته است.

«بهنام سراج» عضو گروه هنری کاشانه، هم با انتشار متنی نوشته است: «مجوز گرفتن برای اجرای نمایش با اداره ارشاد است، لغو با همه ادارات و نهادها».

«صادق صدقگو» یکی از روزنامه‌نگاران کاشانی هم در حمایت از هنرمندان این شهر نوشته است: «برخی مدیران مرد بحران هستند؛ البته نه در کنترل که در ایجاد آن. از آق‌قلا و شیراز تا همین کاشان خودمان، حضراتی حقوق می‌گیرند تا در مواقع خاص، استقامت و تدبیرشان مانع کورشدن گره‌ها شود نه این‌که «بفرموده» دو طرف گره را قیچی کنند، کنسرت و تئاتر لغو کنند و احساس رضایت داشته باشند.»

«ابوالفضل شیشه‌گر» یکی دیگر از هنرمندان کاشانی نیز با انتشار متنی شخص فرماندار کاشان را بزرگ‌ترین مقصر وقایع اخیر این شهر دانسته و گفته چگونه یک هنرمند بتواند با خیال راحت در کاشان کار کند؟

به نظر می‌رسد همراهی فرماندار کاشان با جریان‌ها و گروه‌های فشار عرصه را بر اهالی فرهنگ و هنر این شهر فرهنگی تنگ کرده است. اما آیا مقامات استان صدای اعتراض هنرمندان کاشان را خواهند شنید؟

کانال اصفهان تیتر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.