فوتبال؛ شهوت جنسی، خدا

بیرانوند در حال اعتراض به داور دربیکاشان فردا – الف) فوتبال؛ میدانی برای شهوت جنسی:
از یک استاد دانشگاه نقل شده که: «نگاهی که از زمان فروید جدی شد که چرا شما از فوتبال لذت می‌برید؟ همان‌طور که لذت جنسی لذت دارد، این هم عین همان است، از همان جنس و همان سنخ است.
آدم اول تعجب می‌کند. می‌گوید که چه‌جوری؟ بعد می‌گوید یک مطالعه‌ای کردم. کشور‌هایی که آمار شهوت و مسائل جنسی در آن بالاتر است، فوتبال بهتری دارند  مثل برزیل. بعد آرژانتین ….»

ب) خدا در زمین فوتبال
روز گذشته در حالی که پرسپولیس در دربی هشتادونه با گل دقیقه 21 احمد نورالهی پیش افتاده بود. استقلال در دقیقه 45 صاحب موقعیت پنالتی شد که فرشید اسماعیلی آن را با ضربه چیپ از دست داد.

در همین حال بازی‌کنان پرسپولیس معتقد بودند پنالتی صورت نگرفته و تصمیم داور اشتباه است. بعد از این‌که ضربه اسماعیلی تبدیل به گُل نشد، بیرانوند به سوی داور رفت و خدا را به او نشان داد و گفت این کار خدا بود.

ج) خدا دقیقا کجاست؟ چگونه یکی (که از قضا استاد یک دانشگاه الهیات است) میدان فوتبال را محلی برای بروز غریزه جنسی و برآوردن شهوت می‌داند و فوتبالیستی (که از قضا تحصیلاتی هم ندارد) خدا را در این صحنه می‌بیند؟

د) من در مقام قضاوت نیستم. یاد شعر سهراب هم می‌افتم که «ما هیچ؛ ما‌نگاه» مجالی دیگر در این‌باره سخن خواهم گفت…
ولی یک‌ نکته را دریغ می‌کنم که نگویم. خدا نکند جامعه علمی هم پوپولیست شود، این اتفاق هر روز دارد بیشتر می‌شود. جامعه ما پر بود از مدعیان بدون‌ مدرک یا با مدارک تقلبی که بدون تحصیل کرسی و تریبون و رسانه داشتند و دارند و حالا دارد جامعه مملو می‌شود از تحصیل‌کرده‌هایی که دارند شبیه آنان می‌شوند چون…

امام_خمینی جایی فرموده بودند: بالاترین شهوات؛ شهوت مقام است و جاه.

حسین ستار
کانال تلگرامی نویسنده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.