تغییر تعرفه برق مشکل خاصی را در منطقه حل نمی‌کند

بیلبوردهای تشکر از ساداتی‌نژاد به خاطر کاهش تعرفه برق در سطح شهر
عکس از نسل فردا

کاشان فردا – در بیلبوردهای نصب‌شده در سطح شهر که همراه با عکس آقای سید جواد ساداتی‌نژاد نصرآبادی، نماینده کاشان و آران و بیدگل، به فراوانی دیده می‌شود آمده است: «سرانجام پس از هزار روز پیگیری، کاهش تعرفه برق منطقه کاشان و آران و بیدگل محقق شد.»

آقای سید جواد ساداتی نژاد نصرآبادی معتقد است: «۷.۵ میلیارد لیتر آب مصرفی کاشان در تابستان توسط کولرهای آبی کاشان و آران و بیدگل مصرف می‌شود و تبدیل کولرهای آبی به گازی مشکل قطعی آب در کاشان و آران و بیدگل را حل می‌کند».

آقای ساداتی نژاد نصرآبادی! اگر به فروشگاه لوازم‌خانگی سری بزنید، متوجه می‌شوید که قیمت کولر گازی از ۵ میلیون تومان (البته تولید داخلی باکیفیت!) شروع می‌شود و ساختمانی با زیربنای ۱۵۰ مترمربع به دست‌کم ۲ دستگاه کولرگازی نیاز دارد.

با توجه به قیمت حداقل ۵ برابری کولرگازی نسبت به کولرآبی پر واضح است که سهم قابل‌توجهی از خانواده‌ها قدرت خرید کولرگازی را ندارند. این در حالی است که قبل از گرانی اخیر لوازم خانگی مرکز آمار ایران اعلام کرده است به‌طور متوسط کمتر از ۸ درصد از خانواده‌های ایرانی از کولرگازی استفاده می‌کنند. ۸ درصد از ۲۰۰ هزار مشترک خانگی برق کاشان و آران و بیدگل (یعنی ۱۶۰۰ مشترک خانگی) که اصولاً جز مرفه‌ترین دهک جامعه هستند، از مزایای کاهش تعرفه برق مناطق گرمسیری از محل هدف‌مندی یارانه‌ها بهره می‌برند و به مصرف بیشتر برق برای رفاه بیشتر و البته بسیار ارزان‌تر تشویق می‌شوند! یعنی دسترسی ناعادلانه مرفهین جامعه به یارانه و اجحاف در حق دهک‌های متوسط و کم‌درآمد.

برخلاف تبلیغات شما، اگر امکان تعویض کولرهای آبی با گازی برای همه فراهم نباشد، یعنی کاهش مصرف ۷.۵ میلیارد لیتر آب مصرفی کاشان در تابستان توسط کولرهای آبی عملاً دست‌نیافتنی است!

کولرهای گازی به‌مراتب بیشتر از کولرهای آبی برق مصرف می‌کنند
آقای سید جواد ساداتی‌نژاد نصرآبادی! کولرهای گازی به‌مراتب بیشتر از کولرهای آبی برق مصرف می‌کنند (حدود ۴ تا ۷ برابر) و ظاهراً در مطالعات انجام‌شده فراموش شده که بیشترین سهم برق کشور از نیروگاه‌های فسیلی تأمین می‌شود و به‌طور متوسط برای تولید هر کیلووات ساعت برق در نیروگاه فسیلی، حدود نیم لیتر آب شیرین مصرف می‌شود! یعنی هر مشترک خانگی وزارت نیرو، به‌طور متوسط ماهانه ۱ هزار لیتر آب از منابع آب شیرین را غیرمستقیم به خاطر برق مصرف می‌کند؛

یعنی نه‌تنها برق رو برای آب ذبح نمی‌کنید (البته با اشاره به فرمایش خودتان) بلکه به خاطر مصرف برق بیشتر، باعث از بین‌بردن هرچه بیشتر منابع آبی ملی می‌شوید و با توجه به تشویق مردم به مصرف برق بیشتر، موج جدیدی از خاموشی‌های برق را در فصل گرم شهرهایی مانند کاشان و آران و بیدگل خواهیم داشت.

آقای سید جواد ساداتی‌نژاد نصرآبادی! شاید بهتر بود هزار روز پیگیری برای کاهش تعرفه برق منطقه کاشان و آران و بیدگل را صرف پیگیری مطالبات مهم‌تری از مردم می‌کردید. شاید هم پروپاگاندای انتخاباتی شما از همین‌الان شروع‌شده که سطح شهر پرشده از بیلبوردهای تبلیغاتی کاهش تعرفه توسط شما!

کاشان نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.