نان سنتی روستای یزدل ثبت ملی شود

نان سنتی روستای یزدلکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: یزدل قابلیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری مذهبی را در سطح شهرستان ٱران و بیدگل دارد.

مجید نوری در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه بازدید نوروزی از روستای یزدل اظهار کرد: از جمله عوامل ورود گردشگر به هر منطقه، وجود بناهای تاریخی، میراثی و جاذبه‌های طبیعی است که یزدل با وجود کوچکی این عوامل را در خود جای داده و نشان داده با توجه به بقعه تاریخی و مذهبی بزرگ امامزاده بی‌بی‌زینب (س) قابلیت قطب گردشگری مذهبی را دارد.

نوری خاطرنشان ساخت: البته باید توجه داشت رشد گردشگری نیازمند زیرساخت‌ها و امکانات برای رونق است که این مورد حتی در خود شهر آران و بیدگل کامل نیست و باید برای رونق بیشتر گردشگری، این مهم مورد توجه قرار گیرد تا شاهد روزهای خوشی از ورود گردشگر و حتی اقامت آنان در این روستای باصفا باشیم.

وی تصریح کرد: این روستا به دلیل نزدیکی به شهرهای بزرگ کاشان و آران و بیدگل قابلیت آن را دارد که گردشگر بیشتری را در خود ببیند. به عنوان مثال تبدیل‌کردن خانه‌های تاریخی به اقامت‌گاه بوم‌گردی کمک زیادی به ماندن گردشگران در یزدل می‌کند تا اقامت و گردشگر واقعی را در این روستا شاهد باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل اعلام کرد: از جمله کارهای خوبی که در این روستا مشاهده شد، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محصولات بومی و محلی در جوار بزرگ‌ترین اثر تاریخی و مذهبی یزدل بقعه امامزاده بی‌بی زینب(س) است که با تلاش جوانان روستا، دهیاری، شورای اسلامی روستا، انجمن دوستداران میراث یزدل و مردم برپا شده و از عرقیجات گرفته تا نان سنتی در این نمایشگاه عرضه شده که می‌توان با تبلیغ درست به بِرَندشدن محصولات به نام روستای یزدل کمک کرد و حتی نان سنتی یزدل را در آثار معنوی کشور ثبت کرد و نام یزدل را در سطح کشور رونق داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.