کشف صدها حساب توئیتری جعلی در حمایت از نتانیاهو

حساب‌های جعلی توییترکاشان فردا – دو محقق اسرائیلی می‌گویند: شبکه‌ای از صدها حساب توئیتری جعلی را کشف کرده‌اند که به نفع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور تبلیغ می‌کرده‌‌اند و رقبای سیاسی او را مورد حمله قرار می‌داده‌اند.

به گزارش یورونیوز فارسی، این حساب‌های توئیتری جعلی در حالی کشف می‌شوند که تنها یک هفته به انتخابات پارلمانی اسرائیل زمان باقی مانده است.

هنوز ارتباط مستقیمی بین این حساب‌های جعلی و شخص بنیامین نتانیاهو و یا حزب دست‌راستی لیکود یافت نشده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نتانیاهو و اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش بنی گانتز، در انتخابات ۹ آوریل رقابتی تنگاتنگ خواهند داشت.

نوآم روتم و یووال آرام که این حساب‌های توئیتری جعلی را کشف کرده‌اند می‌گویند که بیش از ۱۵۰ حساب توئیتری برای دست‌کاری اذهان به نفع نتانیاهو فعال بوده‌اند.

آن‌ها گفته‌اند که این شبکه از آغاز کارزار انتخاباتی اسرائیل، بیش از ۱۳۰ هزار توئیت به نفع نتانیاهو منتشر کرده است.

نخست‌وزیر اسرائیل این گزارش را رد کرده و گفته است که این گزارش جعلی از سوی رسانه‌هایی که با او دشمنی دارند ساخته شده است.

وی افزوده است: «پیش از هر چیز فکر می‌کنم که این دروغ اول آوریل است و آن‌ها نمی‌خواهند بپذیرند که شهروندان اسرائیلی از من حمایت می‌کنند.»

بنی‌گانتز رقیب انتخاباتی نتانیاهو در واکنش به این خبر گفته است که آن‌ها یک شبکه بزرگ دارند که از سوی پول‌های هنگفت تغذیه می‌شوند و قصدشان دزدیدن انتخابات است. او خواستار انجام تحقیقات درباره این موضوع شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.